Historia

Inne tytuły:
starożytność
Redakcja:
Bartłomiej Kaczorowski ...
Wydawca:
Wydaw. Naukowe PWN SA (2002-2007)
Wydane w seriach:
Encyklopedia Szkolna PWN
Encyklopedia PWN
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły podstawowe
szkoły średnie
Więcej informacji...

Książka jest pierwszą z trzech encyklopedii mających przybliżyć dzieje cywilizacji ludzkiej od czasów najdawniejszych po przełom naszych tysiącleci. Każda z książek zawiera artykuły przeglądowe autorstwa wybitnych specjalistów przedmiotu. W zrozumieniu trudniejszych terminów pomocne okażą się zwięzłe hasła rozmieszczone w encyklopedii równolegle z tekstami zasadniczymi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:starożytność średniowiecze i epoka nowożytna wiek XIX i XX
Redakcja:Bartłomiej Kaczorowski Bartosz Działoszyński
Wydawca:Wydaw. Naukowe PWN SA (2002-2007)
Serie wydawnicze:Encyklopedia Szkolna PWN Encyklopedia PWN
ISBN:83-01-13762-2 83-01-13763-0 83-01-13764-9 978-83-01-13725-0 83-01-13762-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo