Historia

Inne tytuły:
starożytność
Redakcja:
Bartłomiej Kaczorowski ...
Wydawca:
Wydaw. Naukowe PWN SA (2002-2007)
Wydane w seriach:
Encyklopedia Szkolna PWN
Encyklopedia PWN
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły podstawowe
szkoły średnie
Więcej informacji...

"Historia : encyklopedia szkolna PWN" jest pozycją przedmiotową obejmującą swoim zakresem nauki historyczne (historia polityczna, społeczna, gospodarcza, ze szczególnym uwzględnieniem dziejów Polski). Zawiera również informacje z zakresu nauk pomocniczych historii, dziejów historiografii, archeologii, religioznawstwa, politologii oraz dziejów prawa. Skierowana jest szczególnie do uczniów szkół ponadpodstawowych, zwłaszcza liceów. Powinni po nią sięgnąć wszyscy zainteresowani szeroko rozumianymi naukami historycznymi, przygotowujący się do egzaminów maturalnych i wstępnych na wyższe uczelnie, a także uczestnicy olimpiad i konkursów przedmiotowych. Encyklopedia jest też niezwykle przydatna w pracy nauczycielom, studentom oraz wszystkim hobbistom - miłośnikom historii, pragnącym mieć w swoim księgozbiorze średniej wielkości kompendium wiedzy historycznej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:starożytność średniowiecze i epoka nowożytna wiek XIX i XX
Redakcja:Bartłomiej Kaczorowski Bartosz Działoszyński
Wydawca:Wydaw. Naukowe PWN SA (2002-2007)
Serie wydawnicze:Encyklopedia Szkolna PWN Encyklopedia PWN
ISBN:83-01-13762-2 83-01-13763-0 83-01-13764-9 978-83-01-13725-0 83-01-13762-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo