Ikigami

Inne tytuły:
Ikigami T. 2
Autor:
Motorō Mase
Tłumacz:
Radosław Bolałek
Wydawca:
Wydawnictwo Hanami (2010)
ISBN:
978-83-60740-46-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
5.0

Manga dla dorosłych, drugi tom cyklu. Ikigami to karta niosąca śmierć. Każdy, kto ją otrzyma, umiera za 24 godziny. Taki los czeka jedną na tysiąc osób, takie jest prawo. Nikt nie wie, czy i kiedy doręczyciel zapuka do jego drzwi. Tylko od naznaczonej osoby zależy, jak spędzi swoje ostatnie godziny. Czy jej śmierć sprawi, że inni zmienią swoje postępowanie? W końcu słowo "Ikigami" można rozumieć również jako: "karta życia". Fujimoto jest doręczycielem Ikigami. W miarę upływu czasu coraz bardziej zastanawia się, nad sensem swojej pracy. Również otoczenie nie zawsze akceptuje jego zajęcie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo