Zielnik

Inne tytuły:
drzewa i krzewy liściaste
kwiaty pól i łąk
Autorzy:
Agnieszka Rekłajtis-Zawada
Tadeusz Kazubek ...
Wydawca:
Wydawnictwo Arkady (2004-2017)
Wydane w seriach:
Zielnik - Arkady
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Wyróżnienie główne w konkursie na DZIECIĘCY BESTSELLER ROKU 2004 przyznane przez Fundację "Świat Dziecka". Książka, która przyda się na lekcjach w szkole, pomoże też nauczycielom w prowadzeniu zajęć dla starszych przedszkolaków i uczniów klas początkowych. Poszukiwanie i kolekcjonowanie liści jest fascynującym zajęciem. Nie tylko wzbogaca wiedzę, ale może też być wspaniałą przygodą. Radość z odkrywania tajemnic drzew jest dla dzieci dużym przeżyciem i pozytywnie wpływa na uczuciowy stosunek do przyrody. Układanie liści w zielniku zachęca młodych badaczy do wspólnej zabawy z rodzicami w domu oraz do samodzielnej pracy, podczas której uczą się wytrwałości i ćwiczą koncentrację uwagi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobre przedstawienie wybranych gatunków roślin ziołowych spotykanych pospolicie w naszym kraju. Opisy prowadzone płynną, ładną polszczyzną zainteresują dużych i małych. Nie są przy tym ujęciem ency­klop­edyc­znym­ i wyczerpującym, opartym na powtarzalnym schemacie. Każda prezentacja zawiera po prostu ciekawe treści. Nie da się przez to niestety korzystać z książki jak z podręcznej pomocy dydaktycznej, tym bardziej, że to przegląd tak naprawdę niezbyt wielu gatunków. • W naszej najbliższej okolicy nie występuje część prezentowanych w "Zielniku" roślin, ale kilka udało nam się zauważyć. Frajdą dla 4-letniego dziecka i mnie samej było dopatrzenie się w mijanej na spacerze roślinie tej widzianej w książce i odwrotnie. Realistyczne rysunki są czytelne, harmonijne i piękne. Zapadają w pamięć. • Do lektury warto wielokrotnie wracać. Nie jest to pozycja do czytania "od deski do deski".
  • W Zielniku znajdziecie krótkie opisy na temat dwudziestu czterech najczęściej spotykanych, wolno rosnących kwiatów. Każdemu autorka poświęciła jedną rozkładówkę. Oprócz tego natraficie na ciekawostki i kilka przydatnych informacji na temat roślin ogółem. Z uwagi na edukacyjny charakter książki, nie mogło zabraknąć rozdziałów o tym, jak i kiedy należy zbierać kwiaty oraz w jaki sposób przygotować je do suszenia ;-). Wszystko po to, aby gotowe okazy umieścić w specjalnie do tego przygotowanych miejscach w albumie. Więcej na blogu: frankobajanki.pl
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:drzewa i krzewy liściaste kwiaty pól i łąk
Autorzy:Agnieszka Rekłajtis-Zawada Tadeusz Kazubek Magdalena Prugar-Kazubek
Ilustracje:Tadeusz Kazubek Magdalena Prugar-Kazubek
Opracowanie:Tadeusz Kazubek
Opracowanie graficzne:Tadeusz Kazubek
Tłumacz:Magdalena Prugar-Kazubek
Wydawca:Wydawnictwo Arkady (2004-2017)
Serie wydawnicze:Zielnik - Arkady
ISBN:978-83-213-4296-2 978-83-213-4390-7 83-213-4296-6 83-213-4390-7 83-2134-4296-5 978-83-213-4390-2
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki i przewodniki publikacje popularnonaukowe tablice
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 49 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo