The Prince

Tytuł oryginalny:
Principe
Inne tytuły:
The Prince [ang.]
Autor:
Niccolò Machiavelli (1469-1527)
Wyd. w latach:
1980 - 2023
Wydane w seriach:
Oxford World`s Classics
Wordsworth Classics of World Literature
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
Więcej informacji...

"The Prince" (Italian: "Il Principe") is a 16th-century political treatise by the Italian diplomat and political theorist Niccolò Machiavelli. From correspondence a version appears to have been distributed in 1513, using a Latin title, "De Principatibus" ("About Principalities"). However, the printed version was not published until 1532, five years after Machiavelli's death. This was done with the permission of the Medici pope Clement VII, but "long before then, in fact since the first appearance of the 'Prince' in manuscript, controversy had swirled about his writings". Although it was written as if it were a traditional work in the "mirrors for princes" style, it is generally agreed that it was especially innovative. This is only partly because it was written in the vernacular Italian rather than Latin, a practice which had become increasingly popular since the publication of Dante's "Divine Comedy" and other works of Renaissance literature. "The Prince" is sometimes claimed to be one of the first works of modern philosophy, especially modern political philosophy, in which the effective truth is taken to be more important than any abstract ideal. It was also in direct conflict with the dominant Catholic and scholastic doctrines of the time concerning how to consider politics and ethics. Although it is relatively short, the treatise is the most remembered of Machiavelli's works and the one most responsible for bringing the word "Machiavellian" into usage as a pejorative. It also helped make "Old Nick" an English term for the devil, and even contributed to the modern negative connotations of the words "politics" and "politician" in western countries. In terms of subject matter it overlaps with the much longer "Discourses on Livy", which was written a few years later. In its use of near-contemporary Italians as examples of people who perpetrated criminal deeds for politics, another lesser-known work by Machiavelli which "The Prince" has been compared to is the "Life of Castruccio Castracani".

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zapraszam do posłuchania na YouTube (ok 4 min): • https://www.youtube.com/watch?v=G-UMarr_jpI • Lub do przeczytania: • https://pandunia.pl/ksiaze-recenzja-ksiazki-niccolo-machiavelli/
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The Prince [ang.] Książę
Autor:Niccolò Machiavelli (1469-1527)
Wstęp:Lucille Margaret Kekewich
Tłumaczenie:Peter Constantine C. E. Detmold
oraz:Peter E. Bondanella Christian Gauss Luigi Ricci Maurizio Viroli E.R.P. Vincent
Wydawcy:Bookish (2023) Legimi (2016-2023) Books on Demand (2016) Vintage Books (2009) Oxford University Press (2008) Wordsworth Classics of World Literature (1997) New American Library (1980) Airmont Publishing Co
Serie wydawnicze:Oxford World`s Classics Wordsworth Classics of World Literature
ISBN:9781853267758 9782380377927 9783739241104 978-0-099-51849-5 978-0-19-953569-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo