Jak Grinch stracił Święta!:

na podstawie książki "Jak Grinch skradł Święta! Dr Seussa

Autor:
Alastair Heim
Ilustracje:
Aristides Ruiz
Tłumacz:
Michał Rusinek
oraz:
Dr Seuss (1904-1991)
Wydawca:
Kropka (2024)
ISBN:
978-83-68121-53-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
wiersze
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie - Katalog PBP w Lesznie filia Kościan

Kontynuacja ponadczasowego klasyka „Jak Grinch skradł święta”, tym razem napisana i zilustrowana przez innych autorów, ale z wiernością wobec oryginału. Jak wiemy Grinch pokochał Święta, więc kiedy dowiedział się o konkursie na naświąteczniejszą choinkę w Ktosiowie, wpadł na sprytny pomysł... Postanowił przygotować najwyższą, największą, najwspanialszą i najbardziej spektakularną choinkę, jaką kiedykolwiek widziano Ktosiowie! No i oczywiście wygrać! Jednak kiedy nie wszystko idzie po jego myśli, jest o krok od utraty świątecznego ducha! Czy dawny zrzędliwy Grinch powróci? A może pewien wyjątkowy Ktoś przypomni mu o prawdziwym znaczeniu Świąt?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo