Grzechy dzieciństwa

Autor:
Bolesław Prus (1847-1912)
Wyd. w latach:
1901 - 2009
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
3.5 (2 głosy)

"Grzechy dzieciństwa" to opowiadanie Bolesława Prusa koncentrujące się wokół przeżyć szkolnych i wakacyjnych młodego gimnazjalisty, Kazia Leśniewskiego. Główny bohater opowiada o swoich doświadczeniach po wielu latach, ale utrzymuje sposób myślenia i odczuwania dorastającego chłopca. Ciekawe studium psychologiczne okresu dojrzewania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Nowele Grzechy dzieciństwa i inne nowele Przeklęte szczęście Omyłka Kamizelka
Autor:Bolesław Prus (1847-1912)
Opracowanie:Anna Kremiec
Ilustracje:Anna Kremiec Krystyna Gorecka-Wencel Apoloniusz Kędzierski (1861-1939) Monika Stolarczyk Sabina Uścińska-Siwczuk Jacek Siudak Dariusz Stolarczyk
oraz:Aleksander Głowacki
Wydawcy:Greg (2002-2009) Wydawnictwo Adalex (1997-1999) Wydawnictwo Siedmioróg (1995-1998) Agencja Wydawnicza Morex Jerzy Mostowski (1994) Kama (1993) Arcanum (1991) Jota (1991) Agencja Wydawnicza Varsovia (1991) Wydawnictwo Poznańskie (1988) Spółdzielnia Wydawnicza Książka (1946-1968) Państwowy Instytut Wydawniczy (1956-1960) Nakładem Gebethnera i Wolffa (1930) G i W (1925) Gebethner i Wolff (1901) PWW Spółdzielnia Wydawniczo-Handlowa Książka i Wiedza Szeremet Wydawnictwo Redakcji Tygodnika Illustrowanego nakł. Gebethnera i Wolffa
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Mała Biblioteczka "Książki" Lektura. Wydanie z opracowaniem Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych Biblioteczka Uniwersytetów Ludowych Bibljoteka Tygodnika Illustrowanego Koliber Lektura Szkolna - Jota Pisma Biblioteka Lektur Biblioteka Lektur - Arcanum Bibljoteczka Uniwersytetów Ludowych i Młodzieży Szkolnej Lektura (Greg) Lektura z Opracowaniem Lektury Szkolne - "Morex" Lektury Szkolne - "Varsovia"
ISBN:83-7056-000-8 83-85069-39-9 83-85070-72-9 83-85497-73-0 83-86510-12-9 83-86685-23-9 83-86928-76-X 83-87571-50-4 978-83-7327-295-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki powieści proza szkoły średnie zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 43 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo