Śmierć mówi w moim imieniu

Autor:
Joe Alex (1920-1998)
Wyd. w latach:
1960 - 2011
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Joe Alex razem z Benem Parkerem próbują rozwiązać zagadkę morderstwa znanego aktora, którego kilka godzin wcześniej oglądali w przedstawieniu Krzeseł Ionesco. Stephen Vincy zostaje znaleziony w garderobie teatralnej, zabity niecodziennym sztyletem. Wspólne dochodzenie Joe i Bena rozpoczyna się w gabinecie dyrektora teatru, od którego dowiadują się o wielu niepochlebnych faktach z życia zmarłego aktora. Kilkugodzinne śledztwo utyka nagle w martwym punkcie, gdy na podstawie zeznań świadków okazuje się, że nikt nie mógł popełnić tego morderstwa. Zadaniem Alexa jest wykrycie kto i dlaczego popełnił tę zbrodnię.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Maciej Słomczyński chciał odtworzyć modę na prawdziwe, wysmakowane powieści kryminalne, jakie pisali klasycy gatunku z A. Christie na czele. W tym celu wymyślił pisarza kryminałów, detektywa amatora Joe Alex'a oraz skomplikowane intrygi kryminalne, na pierwszy rzut oka nie do wyjaśnienia, pełne nielogiczności i sprzecznych wniosków. • I przesadził. • Ilość detali, mikro-zagadek, myślowych pułapek jest tak duża, że aż męcząca, a przecież nie o to chodzi. • Grzechem głównym jest jednak forma ich podania. Sztuczny język dialogów, opowieść przemieniająca się na długie chwile w analityczne rozważania - to daje niestety wrażenie, że czyta się opis pomysłu intrygi, a nie powieść kryminalną ! • A pomysł niezły. Alex wspólnie z zaprzyjaźnionym inspektorem policji stara się rozwiązać zagadkę zabójstwa znanego aktora, którego występ obaj panowie oglądali właśnie w teatrze. Tropy wikłają się tak bardzo, że w pewnej chwili śledztwo doprowadza do absurdalnego wniosku - nikt nie mógł zamordować ofiary. • Mimo wszystko warto przeczytać, choć ta potrawa to rokoko na talerzu. Do zjedzenia, ale jeden raz.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Joe Alex (1920-1998)
Wydawcy:Wydawnictwo Dolnośląskie (2011) Elipsa (2005) Wydawnictwo Zielona Sowa (2001) Interart (1996) Wydawnictwo Literackie (1974-1989) Wydawnictwo Iskry (1960-1966)
Serie wydawnicze:Dobry Kryminał Angielski gentelman Klasyka Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie Klub Srebrnego Klucza Dobry Kryminał - Elipsa
ISBN:83-08-00317-6 83-08-00817-8 83-08-02040-2 83-7060-330-0 83-7060-336-X 83-7220-332-6 83-921322-3-8 978-83-245-9018-6 83-08-00317-5
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki podręczniki programowane powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 31 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo