Pacynek

Autor:
Guy Bass
Ilustracje:
Pete Williamson
Tłumacz:
Barbara Górecka
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2014-2015)
ISBN:
978-83-7895-834-5
Autotagi:
druk
powieści
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tytułowy Pacynek to zwyczajna szmaciana lalka, którą wskrzesił pewien szalony profesor Erasmus. Profesor jest mieszkańcem Zamku Straszydło, niezwykle tajemniczego miejsca, w którym to właśnie zajmuje się tworzeniem przedziwnych stworów. Powołane przez niego do życia dziwadła często stanowią zagrożenie nie tylko dla niego, ale również dla mieszkańców pobliskiego Pierdziszewa. W życiu Erasmusa kluczową rolę odgrywa właśnie Pacynek. Pełni on niejako funkcję strażnika, chroniącego naukowca przed wymyślonymi przez niego stworami, przeżywając przy tym największą przygodę. Pacynek wraz ze swym przyjacielem Stworem oraz dziewczynką Arabellą wkrótce stają przed nie lada wyzwaniem… Muszą zapobiec wydobyciu na światło dzienne wszelkich potworności Zamku Straszydło przez wędrowną trupę dziwadeł Święchosława Świrr-Szukalskiego. Wbrew wszelkim pozorom Pacynek to opowieść pełna magii, napisana z dużą dozą humoru, który mimo wszystko został utrzymany w nieco mrocznym klimacie. Ale podejmuje też ważne tematy dotyczące chociażby przyjaźni, lojalności oraz zaufania. Książka ta może stanowić świetną edukacyjną zabawę zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo