Szkoła nad obłokami

Autor:
Maria Kownacka (1894-1982) ...
Ilustracje:
Jan Marcin Szancer (1902-1973) ...
Wyd. w latach:
1958 - 2022
Wydane w seriach:
Kolekcja Jubileuszowa
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Książka - "Szkoła nad obłokami" to przede wszystkim - powrót do czasów, kiedy w szkołach nie tylko Beskidu Sądeckiego nie było prądu a dotarcie do szkoły w warunkach zimowych było możliwe tylko na nartach. Maria Kownacka zakochana w przyrodzie Beskidu Sądeckiego opisuje przygody i życie szkolne dzieci z okolic Rytra, Piwnicznej, Niemcowej, Trześniowego Gronia. Przybliża zwyczaje panujące w domach góralskich. Ciepło i z humorem opisuje atmosferę w rodzinach góralskich. Takich szkół nad obłokami na Sądecczyźnie dzisiaj już nie ma a zdarzenia i piękne opisy przyrody przywołują nam nieśmiertelne cechy i wartości dobrej książki dla dzieci. Jest więc o przyjaźni, koleżeństwie, obowiązkach dnia codziennego. Pomimo, że pierwsze wydanie książki ukazało się ponad 50 lat temu na pewno zainteresuje dzisiejszych młodych czytelników. Książkę ilustrował Jan Marcin Szancer.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fenomenalna opowieść dla małego słuchacza/czytelnika. Niezwykle działa na wyobraźnię, poszerza horyzonty i w sposób naturalny wzbogaca o wiedzę, o którą ciężko dziś z innych źródeł.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Maria Kownacka (1894-1982) Jan Marcin Szancer (1902-1973)
Ilustracje:Jan Marcin Szancer (1902-1973) Grzegorz Marszałek Witold Chomicz (1910-1984) Wojciech Chomicz
oraz:Jan Marcin Szancer (1902-1973)
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza G P (2012-2022) Oficyna Wydawnicza G P Gościański Prętnicki (2012) Państwowe Wydawnictwo Literatury Dziecięcej Nasza Księgarnia (1958-2012) Oficyna Wydaw. GMP (1994) Wydaw GMP (1993) Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański Karol Prętnicki
Serie wydawnicze:Kolekcja Jubileuszowa
ISBN:6994174107 83-10-08918-X 83-10-08919-8 83-10-09472-8 83-85311-89-0 978-83-7272-263-8 978-83-7272-393-2 83-10-08919 978-82-7272-263-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 99 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo