Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata

Autor:
Danuta Waloszek
Wydawcy:
IBUK Libra (2009)
Uniwersytet Pedagogiczny Kraków (2009)
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego (2009)
Wydane w seriach:
Prace Monograficzne
ISBN:
978-83-7271-572-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Praca Danuty Waloszek mieści się, jak zauważa sama Autorka, w nurcie pedagogiki emancypacyjnej. Ma przejrzystą strukturę i logiczny układ: najpierw opisane są założenia filozoficzne prezentowanego podejścia we wspieraniu dziecka w rozwoju, po czym następuje przejście do omówienia edukacji jako faktu w życiu człowieka i problemów odnoszących się do sytuacji edukacyjnych. Zaprezentowane w pracy nowatorskie spojrzenie na dziecko stanowi, moim zadaniem, niezwykle cenny wkład w rozwój pedagogiki przedszkolnej jako naukowej subdyscypliny pedagogicznej. Choć Autorka odważnie prezentuje własne stanowisko, to nie narzuca nauczycielom wyraźnie zastosowania jednego podejścia do edukacji, pozostawia im wybór z przyjęciem za niego odpowiedzialności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo