Zbrodniarz

Tytuł oryginalny:
Criminal
Autor:
Karin Slaughter
Tłumacz:
Agnieszka Lipska-Nakoniecznik
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2012-2014)
Buchmann (2013)
IBUK Libra (2013)
Legimi (2013)
Wydane w seriach:
Fabryka Sensacji
Fabryka Sensacji (Grupa Wydawnicza Foksal)
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.4 (7 głosów)

Atlantą wstrząsa okropna zbrodnia. Na parkingu w jednej z dzielnic miasta zostaje znalezione zmasakrowane ciało młodej dziewczyny, studentki Georgia Tech. Ta sprawa okazuje się zdumiewająco podobna do morderstw popełnionych trzydzieści lat wcześniej przez pewnego szaleńca, opętanego misją zbawiania upadłych kobiet. Śledztwem kieruje wiceszefowa Biura Śledczego Georgii, Amanda Wagner, której kariera w policji rozpoczęła się właśnie od rozwikłania tajemnicy tamtych zbrodni. Z sobie tylko znanych powodów odsuwa ona od tej sprawy młodego, obiecującego policjanta o nazwisku Will Trent, który po nieszczęśliwym życiu nareszcie spotkał prawdziwą miłość, lekarkę Sarę Linton. Trent spędził dzieciństwo w domu dziecka i dopiero jako dorosły dowiedział się, że jest synem prostytutki, Lucy Bennett, oraz człowieka, który przez ponad rok trzymał ją w niewoli i w końcu zamordował. Jego ojciec spędził za kratkami ostatnie trzydzieści lat i właśnie niedawno opuścił więzienie. Will Trent i Amanda Wagner przypadkiem spotykają się w budynku dawnego sierocińca, choć obydwoje przyszli tam z całkiem innych powodów. Okazuje się, że morderca sprzed trzydziestu lat nie działał sam. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Teraz już jestem przekonany, że jeśli na obwolucie jest napis: "numer 1 na liście bestsellerów New York Timesa" to należy omijać książkę szerokim łukiem,bo jest to po prostu sieczka dla Amerykanów. Tym bardziej dziwi mnie ocena czytelników na 5 gwiazdek, gdy książka zasługuje co najwyżej na jedną.
  • Zbrodniarz to kolejna część cyklu o Willu Tencie - agencje specjalnym GBI. • Od samego początku książka trzymała mnie w napięciu. Ciągle przychodziły mi do głowy nowe pytania. Czemu Amanda Wagner odsuwa Willa od sprawy morderstwa młodej studentki, które przypomina zbrodnie sprzed wielu lat? Czemu nie poinformowała go o tym że jego ojciec wyszedł z więzienia? • Książka jak zwykle podzielona jest na rozdziały które opisują historię z innych stron. Część z nich opisuje obecne losy Willa i morderstwa studentki. Inne sprawę morderstwa sprzed wielu lat i jak się okazuje prowadziła ją Amanda Wagner jako młoda policjanta. Jeszcze inne opisują jakie losy spotkały dziewczyny związane ze śledztwem młodej Amandy,a w zasadzie dziewczyny te są ofiarami... • Rozdziały są tak ułożone że każdy kolejny opisuje losy innej perspektywy. Rozkład ten spowodował że nie mogłam się oderwać od tej lektury. Rozdziały kończyły się w taki sposób że nie mogłam skończyć czytać na tym etapie i w zasadzie było tak przez cały czas. • W tej części dowiadujemy się trochę o rodzicach Willa chodź ich postacie nie są godne podziwu, zwłaszcza ojciec który zabił matkę Trenta. • Książka ta jest pełna napięcia, akcja jest bardzo dynamiczna. Nie ma nudnych przestojów, więc bardzo trudno jest się od niej oderwać choć na chwilę.
  • Zgadzam się
  • Bardzo dobra , wciąga od początku do końca
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Karin Slaughter
Tłumacz:Agnieszka Lipska-Nakoniecznik
Wydawcy:Grupa Wydawnicza Foksal (2012-2014) Buchmann (2013) IBUK Libra (2013) Legimi (2013)
Serie wydawnicze:Fabryka Sensacji Fabryka Sensacji (Grupa Wydawnicza Foksal)
ISBN:978-83-280-1565-4 978-83-7881-055-1 978-83-7881-833-5 878-83-7881-833-5 978-83-240-1565-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo