Matematyka

Autorzy:
Roman Leitner (1914-2008)
Wojciech Żakowski (1929-1993)
Wydawcy:
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (1970-1989)
Wydaw. Nauk.-Tech (1980)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...
4.0

Książka zawiera zwięzły wykład algebry i elementów analizy matematycznej poparty licznymi przykładami oraz zdaniami do samodzielnego rozwiązania. Książka jest przeznaczona dla osób pragnących powtórzyć matematykę w zakresie szkoły średniej bądź uzupełnić i utrwalić posiadane wiadomości z tego zakresu. [ze wstępu]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[Logika, zbiory, liczby rzeczywiste, funkcj Matematyka Część 1 Matematyka Cz. 1 Matematyka dla kandydatów ma wyższe uczelnie techniczne [Logika, zbiory, liczby rzeczywiste, funkcje, równania i nierówności, układy równań, ciągi, logarytmy, granice, pochodne, całki kurs przygotowawczy na wyższe uczelnie techniczne dla kandydatów na wyższe uczelnie
Autorzy:Roman Leitner (1914-2008) Wojciech Żakowski (1929-1993)
Wydawcy:Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (1970-1989) Wydaw. Nauk.-Tech (1980)
ISBN:83-204-0194-1 83-204-0195-X 83-204-1027-4 83-204-1028-2 83-204-195-X 83-204-0104-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły średnie szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 49 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo