Historia filozofii: Filozofia nowożytna do roku 1830

Autor:
Władysław Tatarkiewicz (1886-1980)
Wyd. w latach:
1947 - 2020
Autotagi:
druk
historia
książki
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego już, podręcznika do historii filozofii. Autor - filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów - przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia. Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi - filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci zaś - filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości). Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego. [pwn]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Klasyka. Piękna polszczyzna i interesująca treść
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Historia filozofii 2.
Autor:Władysław Tatarkiewicz (1886-1980)
Bibliografia załącznikowa:Janusz Krajewski
Lektor:Ksawery Jasieński
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (1958-2020) Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1958-2011) Zakład Wydawnictw i Nagrań PZN (1988-2010) Państ. Inst. Wydaw (1958-1990) Czytelnik (1947-1949) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych
ISBN:83-01-02581-6 83-01-08651-3 83-01-08652-1 83-01-08653-X 978-83-01-08650-3 978-83-011-3853-0 978-83-01-14466-1 978-83-01-15174-4 978-83-01-18064-5 978-83-01-18066-9 978-83-01-18082-9 83-08652-1 83-01-1466-1 83-01-8650-5 81-01-02581-6 83-01-08650-0 83-01-13858-X 83-01-14466-3 83-01-80652-1 83-01-086652-1 978-83-01-151874-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD DAISY dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne historia książki literatura literatura stosowana nagrania podręczniki pozytywizm psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe reprodukcje skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 263 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo