Edukacja domowa

Inne tytuły:
edukacja przyszłości
Autor:
Wiesław Stebnicki
Wyd. w latach:
2014 - 2014
Wydane w seriach:
Biblioteka Salomona
ISBN:
978-83-64599-06-4, 978-83-931070-3-2
978-83-931070-3
Autotagi:
druk
poradniki
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rozmawiałem z autorem wielokrotnie na zjazdach u Zakrzewskich. Orginalny i kreatywny
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
lexpolska
Opis
Inne tytuły:edukacja przyszłości
Autor:Wiesław Stebnicki
Wydawcy:Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna ADAM (2014) Fijorr Publishing (2014) Fijor Publishing Company (2014) Fundacja Edukacji Nowoczesnej Fundacja Moderna
Serie wydawnicze:Biblioteka Salomona
ISBN:978-83-64599-06-4 978-83-931070-3-2 978-83-931070-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD DAISY druk książki literatura literatura stosowana nagrania poradniki poradniki i przewodniki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo