Pinokio

Tytuł oryginalny:
Avventure di Pinocchio
Autor:
Carlo Collodi (1826-1890)
Opracowanie:
Iwona Fedan
Wydawcy:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2008)
Omedia
Wydane w seriach:
Lektura z Opracowaniem
Lektura z Opracowaniem - Zielona Sowa
Bajki-Grajki
szkoła podstawowa
ISBN:
8373890998, 83-7220-467-5
83-7389-089-0, 83-7389-089-8
Autotagi:
druk
historia
powieści
Więcej informacji...

äPinokioö ľ legendarne arcydzieło Walta Disneya, które uczy, że zawsze trzeba wierzyć w swoje marzenia ľ powraca po całkowitej renowacji i lśni piękniej niż kiedykolwiek! Zobacz, jak po raz pierwszy bogata i szczegółowa animacja, niezapomniana, nagrodzona muzyka i wzruszająca przygoda powracają do życia, wzbogacone wyjątkowymi dodatkami specjalnymi, które przeniosą cię do fantastycznego świata Pinokia! (empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Carlo Collodi (1826-1890)
Opracowanie:Iwona Fedan
Reżyseria:Wiesław Opałek (1920-1980)
Adaptacja:Zofia Jachimecka (1886-1973)
Kompozytor:Ryszard Sielicki (1916-2005)
Lektor:Jerzy Bończak
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2008) Omedia
Serie wydawnicze:Lektura z Opracowaniem Lektura z Opracowaniem - Zielona Sowa Bajki-Grajki szkoła podstawowa
ISBN:8373890998 83-7220-467-5 83-7389-089-0 83-7389-089-8
Autotagi:audiobooki CD druk epika historia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki powieści szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo