Nauczycielka z Villette

Autor:
Ingrid Hedström
Tłumacz:
Halina Thylwe
Wydawca:
Wydawn. Czarna Owca (2013)
Wydane w seriach:
Czarna seria
ISBN:
978-83-7554-412-1
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna - Katalog księgozbioru
3.0 (7 głosów)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Nauczycielka z Villette" to debiutancka powieść szwedzkiej autorki Ingrid Hedstrom a zarazem początek serii kryminalnej. Została nagrodzona za najlepszy debiut w 2008 roku przez Szwedzką Akademię Autorów Kryminalnych. • Historia emerytowanej nauczycielki która została naumyślnie potrącona samochodem przez nieznanego kierowcę. Sprawę ma badać sędzia śledcza Martine Poirot wraz ze swoimi wspó­łpra­cown­ikam­i. Okazuje się że tajemnicze zabójstwo nauczycielki wiąże się z wieloma innymi wydarzeniami z przeszłości. • Kryminał który w opisie zapowiadał się na świetnie skonstruowaną powieść, pełną ciekawych wątków, postaci i mrożące krew w żyłach intrygi. Niestety to wszystko okazało się bujdą na resorach. Książkę męczyłam. Główna bohaterka, pani prokurator jest dla mnie postacią nudną i nieciekawą. Zbyt duża ilość wątków męczy, podobnie jak ilość postaci. Nie ma żadnej intrygi mrożącej krew w żyłach. Czytając tą powieść można bardziej ziewać aniżeli się bać. Ten kryminał mnie rozczarował.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo