Cień gejszy

Autor:
Anna Klejzerowicz
Wyd. w latach:
2011 - 2017
Wydane w seriach:
Emil Żądło
Mistrzynie Polskich Kryminałów
miłość, sztuka, pieniądze i śmierć
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.7 (6 głosów)

Miłość, sztuka, pieniądze i śmierć splatają się w fascynującą fabułę powieści Anny Klejzerowicz. Spokojne życie znanego gdańskiego dziennikarza Emila Żądło zostaje zakłócone: okazuje się, że ktoś podszywa się pod niego na licznych forach internetowych. Zostawiane komentarze dotyczą zagadkowych japońskich drzeworytów. Zaintrygowany sprawą Żądło rozpoczyna prywatne śledztwo. Choć akcja powieści rozgrywa się w dzisiejszym Gdańsku, czuć w niej niewątpliwie powiew Dalekiego Wschodu. Jaki związek z morderstwami popełnianymi w polskim mieście ma historia drzeworytów? Dziennikarz, w towarzystwie swojej ukochanej Marty, próbuje rozwiązać tajemnicę, której korzenie sięgają Japonii początków XX wieku. Oboje odkrywają przy tym piękną, ale burzliwą historię miłosną, której echo wciąż pobrzmiewa, mimo upływu lata. "Cień gejszy" w fascynujący sposób wiedzie nas przez historię i współczesność, odkrywając sekrety miłości i sztuki. Powieść trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony, przez co zainteresuje zarówno miłośników kryminałów, jak i romantycznych historii.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to moje drugie spotkanie z Emilem Żądło, wnikliwym dziennikarzem śledczym. Tak jak pierwszą część tak i "Cień gejszy" oceniam jako przyjemną powieść łączącą w intrygujący sposób wątki kryminalne z romantycznymi. Rzecz dzieje się na przestrzeni wieku i dotyczy roku 1905 w Japonii oraz współcześnie w Polsce. Sporo dowiadujemy się na temat historii Japonii, jej kulturze oraz sztuce. Historia miłosna japońskiej gejszy i europejskiego oficera, zbrodni i afery finansowej jest tłem do bieżących wydarzeń i zbrodni . A wszystko ujrzało światło dzienne za sprawą japońskich drzeworytów. • Zachęcam do przeczytania tej książki, to nie tylko sensacja, ale również spora lekcja historii kraju Kwitnącej Wiśni.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Anna Klejzerowicz
Wydawcy:Wydawnictwo Edipresse Polska (2017) Replika Aleksander Szabliński (2011-2016) NASBI (2014) IBUK Libra (2014) ebookpoint BIBLIO (2014)
Serie wydawnicze:Emil Żądło Mistrzynie Polskich Kryminałów miłość, sztuka, pieniądze i śmierć
ISBN:978-83-7674-095-9 978-83-7674-324-0 978-83-7674-406-3 978-83-7945-398-6 978-83-8117-229-5 978-83-7674-406 978-83-7674-065-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo