Stymulacja sensoryczna

Realizacja:
Małgorzata Karga
Katarzyna Kwiatkowska
Komentarz:
Maria Piszczek
Lektor:
Monika Pietruczanis
Przy współpracy:
Monika Orkan-Łęcka
Redakcja:
Małgorzata Karga
Przedmowa:
Maria Piszczek
Wydawcy:
Wydaw. Kompendium (2010-2012)
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej (2010)
Autotagi:
audiobooki
DVD
filmy i seriale
VHS

Od lat w różnych szkołach i placówkach dla dzieci upośledzonych umysłowo i ze złożoną niepełnosprawnością realizowane są rozmaite programy stymulacji sensorycznej. Każdy z nich powinien obejmować tylko takie działania, którym JEDNOCZEŚNIE towarzyszą dotyk, ruch, komunikacja i poczucie bezpieczeństwa. Jedynie dzięki przestrzeganiu tej zasady możemy zbliżyć się do dzieci na ich aktualnym poziomie rozwoju i dostarczyć im znaczących doświadczeń, które będą w stanie dostrzec i spożytkować w przyszłości. Często jednak obserwujemy prawie mechaniczne stymulowanie zmysłów dziecka, a przywoływana wyżej zasada jest pomijana. Mamy nadzieję, że zaprezentowany materiał pomoże uniknąć takich nieprawidłowości. ze wstępu dr Marii Piszczek Na płycie zostały przedstawione fragmenty programu stymulacji sensorycznej, zrealizowanego z małymi dziećmi ze złożoną niepełnosprawnością.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo