Jakub Mortka: Przejęcie

Autor:
Wojciech Chmielarz
Lektor:
Janusz Zadura
Wyd. w latach:
2012 - 2019
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.3 (25 głosów)

Środek upalnego lata, Kolumbia. Grupa Polaków wybranych do reklamy Coca-Coli spędza wakacje życia w luksusowym hotelu nad oceanem. Ale kiedy beztroscy turyści dostaną od Kolumbijczyków propozycję nie do odrzucenia, raj zmieni się w piekło. I nie wszyscy wrócą z tej podróży

Sobota nad ranem, w Warszawie wstaje świt. Słychać śpiew ptaków i szum rzeki. Z mostu Gdańskiego zwisa ciało mężczyzny rozpruty brzuch, ręce skrępowane na plecach, a w dłoni orzeszek ziemny. W skorupce.

W dynamicznej, pełnej napięcia i zaskakujących zwrotów akcji powieści z dobrze już znanym komisarzem Jakubem Mortką w roli głównej Wojciech Chmielarz potwierdza, że jest jednym z najlepszych autorów kryminałów młodego pokolenia.

Pióro Chmielarza sprawia, że chciałoby się wypić z komisarzem Jakubem Mortką parę kieliszków, porozmawiać o tym i owym. Na przykład o talentach jego twórcy. Świetne! Proszę o następny tom.

Michał Komar

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Będąc na fali kryminałów Chmielarza dokończyłam ostatnio jego serię z komisarzem Mortką (która zresztą jak wszystko tego autora była dla mnie pewniakiem dobrej rozrywki). 🕵️‍♂️🕵️‍♀️ • „Przejęcie” to trzeci z pięciu tomów serii, który ze względu na nie do końca moją tematykę (przemyt, kartele narkotykowe itp) nie był dla mnie aż tak wciągający jak pozostałe. • Tym razem znany nam komisarz wraca do Warszawy, gdzie czekają go tajemniczo zawieszone na moście zwłoki człowieka. Jedynym świadkiem jest para małomównych bezdomnych, a sprawa może mieć powiązanie nie tylko z lokalnymi porachunkami, ale też z tropem ciągnącym się aż do Kolumbii. • Nie ma jednak co się za wiele rozwodzić- większość książek pana Chmielarza trzyma wg mnie ten sam poziom, a ocena dotyczy jedynie tego, która z poruszanych w książkach tematyk jest mi bliższa, no i czy zakończenie nie zawodzi 😉 Tutaj, jak zresztą zazwyczaj, na końcu mamy twist i otwarte wątki znajdujące zakończenie w kolejnych częściach. • Dla mnie standardowe 8/10 i już z ciekawością czekam na zabranie się za „cykl Gliwicki”🕵️‍♂️
  • Najpierw doskonała akcja w Kolumbii, gdzie młodzi Polacy byli zwerbowani niby do kręcenia reklamy Coca-coli. Potem w Warszawie dwie sprawy kryminalne: zwłoki biznesmena zwisające z mostu oraz samobójstwa wśród mężatek. • Wciągające to było, intrygujące i najbardziej poplątane z trzech części. • Nowa ciekawa postać dołączyła do zespołu Mortki - aspirantka Sucha. Świetny kryminał Chmielarza, minusik za zakończenie, gdzie ciężko było się połapać.
  • Kolumbia, lato w pełni. Grupa Polaków wybranych do reklamy Coca-Coli bawi się w najlepsze: drinki, plaża i słońce w zenicie. Nagle okazuje się, że żadnego filmu z ich udziałem nie będzie, ich pobyt nie jest opłacony, a nieznani ludzie zaczynają więzić ich w hotelu. W tym samym czasie w Warszawie, z mostu Gdańskiego, zwisa ciało mężczyzny z rozprutym brzuchem, w którego dłoni znajduje się arachidowy orzeszek. Jakby tego było mało w innej części miasta pojawiają się kolejne zwłoki trzy­dzie­stok­ilku­letniego mężczyzny. Co łączy wymienione historie? Jak złożyć w całość wszystkie puzzle tej układanki? Komisarz Jakub Mortke prowadzi śledztwo, które odkryje przed nim mroki ludzkiej duszy i pełne od przemocy ulice Warszawy. Brawurowo poprowadzona akcja, świetnie napisany suspens, prawdziwa gratka dla wielbicieli gatunku, ale nie tylko. Wojciech Chmielarz potwierdza swoją literacką klasę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Cayenne
Opis
Inne tytuły:Przejęcie T. 3
Autor:Wojciech Chmielarz
Lektor:Janusz Zadura
Wydawcy:Wydawnictwo Aleksandria (2015-2019) Legimi (2015-2019) Wydawnictwo Czarne (2012-2019) NASBI (2014) IBUK Libra (2014) ebookpoint BIBLIO (2014)
Serie wydawnicze:Komisarz Jakub Mortka Seria ze Strachem Ze Strachem Jakub Mortka AudioBook Audiobook - Aleksandria Wojciech Chmielarz Stanowi z serii kryminałów o komisarzu Mortce
ISBN:978-83-66155-48-0 978-83-7536-867-3 978-83-7536-888-8 978-83-8049-349-0 978-83-8049-515-9 978-83-8049-516-6 978-83-941812-6-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne dramat druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo