Jak czytać malarstwo:

rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów

Tytuł oryginalny:
De kunst van het kijken
Autor:
Patrick De Rynck
Tłumacz:
Piotr Nowakowski
Wydawca:
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas (2004-2006)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:How to read a painting rozwiązywanie zagadek, rozumienie... rozwiązanie zadagek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów
Autor:Patrick De Rynck
Tłumacz:Piotr Nowakowski
Redakcja:Ewa Nowakowska
Wydawca:Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas (2004-2006)
ISBN:83-242-0467-9 83-242-0565-9 83-242-0580-2 978-83-242-0958-3 97883-242-0958-3 83-242-058-2 83-240-0467-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia ikonografia książki literatura literatura stosowana publikacje popularnonaukowe rysunki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo