Uniwersytet potworny

Tytuł oryginalny:
Monsters University
Scenariusz:
Dan Scanlon
Robert L. Baird
Daniel Gerson
Dan Gerson (1966-2016)
Kompozytor:
Randy Newman
Reżyseria:
Dan Scanlon
Producent:
Kori Rae
Instytucje sprawcze:
Walt Disney Company
Pixar Animation Studios
Dubbing:
Wojciech Paszkowski
Artur Barciś
Paweł Sanakiewicz
Wydawcy:
CDP.pl (2013)
Disney DVD (2013)
Galapagos
CD Projekt
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Disney/Pixar prezentuje przerażająco zabawną opowieść o przyjaźni między dwoma potworami. Mike Wazowski (Wojciech Paszkowski) od małego chciał zostać straszakiem i marzył o studiach na Uniwersytecie Potwornym. Niestety, już w trakcie pierwszego semestru na upragnionej uczelni, jego plany zostają storpedowane przez nieco nadętego Jamesa P. Sullivana „Sully’ego” (Paweł Sanakiewicz). Mike zaczyna rywalizować z Sullym i wkrótce sytuacja wymyka się spod kontroli przez co obaj zostają wykopani z elitarnego programu uniwersyteckiego. Teraz będą musieli przełamać opory i zacząć współpracować, żeby odzyskać szansę na zrobienie kariery...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mike Wazowski od najmłodszych lat pragnął zostać straszakiem i pracować w fabryce energii Potwory i Spółka. Gdy dostał się na wydział straszologii na Uniwersytecie Potwornym, był przeszczęśliwy. Na jego roku jest też Sully – syn sławnego straszaka, który uznaje, że nie musi się uczyć, bo straszenie ma w genach. W przeciwieństwie do niego Mike ciągle kuje, a jednak na egzaminie nie idzie mu za dobrze. On i Sully kłócą się i obaj zostają usunięci z kierunku. Od teraz ich jedyną szansą na powrót na straszologię jest wygranie uczelnianych zawodów – Straszatonu. • Uniwersytet Potworny to druga część Potworów i Spółki. Film czekał na kontynuację aż 12 lat. Druga część opowiada jednak o tym, co wydarzyło się przed tym, jak Mike i Sully musieli zajmować się ludzkim dzieckiem, które niechcący dostało się do ich świata. • Przenosimy się do czasów studiów, gdy Mike i Sully się poznali. Na początku nie pałali do siebie sympatią. Mike nie był straszny, musiał wiele pracować, by pozostać na ukochanym kierunku. Sully natomiast nie uczył się wcale – czuł, że wystarczy jeden jego ryk i dziecko będzie wrzeszczeć. Niestety, podczas egzaminu dochodzi między nimi do sprzeczki, a w rezultacie obaj muszą opuścić straszologię. Mike postanawia, że weźmie udział w Straszatonie, który pokaże, że jest przerażający. Pech chce, że brakuje mu jednego członka drużyny i tylko Sully chce się zgłosić do jego zespołu. Dla obu to szansa na dalsze studia, ale czy będą współpracować? • Relacje między tą dwójką są napięte, jednak z czasem zaczynają się do siebie przekonywać. Uczą się od siebie nawzajem, motywują, współdziałają. Wiedza Mike’a i umiejętności Sully’ego idą ze sobą w parze. Także reszta zespołu zaczyna się zmieniać, nabierać pewności siebie. Zadania nie są jednak łatwe, a kluczem do sukcesu jest współpraca całego zespołu. Czy dadzą radę? • Fabuła filmu jest ciekawa i zaskakująca. Dowiadujemy się, jak poznali się najlepsi przyjaciele z Potworów i Spółki, widzimy, że musieli się bardzo zmienić i wiele musieli zrozumieć, by się polubić. Dostajemy też ciekawe postacie drugoplanowe, historię Randalla, a na koniec – skrót kariery Mike’a i Sully’ego. Nie zapominajmy też o smaczkach, które studio Disneya nam serwuje. Scena, gdy matka jednego z kolegów podwozi całą drużynę do fabryki i puszcza do posłuchania piosenkę o dość ciężkim brzmieniu – cudowna. • W polskim dubbingu usłyszymy Wojciecha Paszkowskiego w roli Mike’a i Pawła Sankiewicza jako Sully’ego. Za Randalla mówi Sławomir Pacek. Oprócz tego pojawia się też Danuta Stenka w roli dziekan Skolopendry. W jeden scenie gra też Krzysztof Stelmaszyk, który wciela się w rolę Yeti. • Uważam, że Uniwersytet Potworny to dobra kontynuacja. Film mi się bardzo podobał – był śmieszny, było w nim dużo akcji, a sama fabuła nie była przesłodzona i przerysowana. Naprawdę dobrze się przy tej bajce bawiłam. Jeśli nie widzieliście jeszcze żadnego z filmów o Mike’u i Sullym, polecam. To zabawa dla całej rodziny.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Niebieski parasol
Scenariusz:Dan Scanlon Robert L. Baird Daniel Gerson Dan Gerson (1966-2016)
Kompozytor:Randy Newman
Reżyseria:Dan Scanlon
Producent:Kori Rae
Instytucje sprawcze:Walt Disney Company Pixar Animation Studios
Dubbing:Wojciech Paszkowski Artur Barciś Paweł Sanakiewicz
Lektorzy:Wojciech Paszkowski Artur Barciś Paweł Sanakiewicz Paweł Ciołkosz Sylwester Maciejewski Eryk Lubos Mateusz Weber Danuta Stenka Piotr Grabowski Michał Poznański Andrzej Blumenfeld Marta Dobecka Piotr Piksa Sławomir Pacek Jakub Jankiewicz Anna Apostolakis Ewa Kania Waldemar Barwiński Krystyna Rutkowska-Ulewicz Krzysztof Stelmaszyk Agata Góral Krzysztof Szczepaniak Bartosz Martyna
Aktorzy:Wojciech Paszkowski Artur Barciś Paweł Ciołkosz Billy Crystal John Goodman Steve Buscemi
Wydawcy:CDP.pl (2013) Disney DVD (2013) Galapagos CD Projekt
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo