Amelia i Kuba:

godzina duchów

Autor:
Rafał Kosik
Ilustracje:
Jakub Grochola ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Powergraph (2014-2022)
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2020)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Książka adresowana jest do odbiorców w wieku 7-11 lat. Niecodzienną jej cechą jest to, że ma dwie wersje - opowiadana jest bowiem z punktu widzenia dwójki bohaterów. Dlatego też i tytuły ma dwa: Kuba i Amelia. Godzina duchów oraz Amelia i Kuba. Godzina duchów. Aby poznać wszystkie szczegóły i motywy działania bohaterów najlepiej przeczytać obie wersje. Różni ludzie mogą zupełnie inaczej oceniać czy interpretować te same zdarzenia. Jednak każda z wersji osobno również jest ciekawą lekturą. Rzecz dzieje się w nawiedzonym domu - ale, jak na dzisiejsze czasy przystało, ów dom to nie stary pałac, lecz nowo wybudowany apartamentowiec na warszawskim osiedlu dla klasy średniej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:nowa szkoła godzina duchów
Autor:Rafał Kosik
Ilustracje:Jakub Grochola Rafał Kosik
Lektor:Katarzyna Faszczewska
Wydawcy:Wydawnictwo Powergraph (2014-2022) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2020)
ISBN:9788380083004 978-83-64384-17-2 978-83-64384-35-6 978-83-66178-04-5 978-83-64384 978-3-64384-17-2 978-3-64384-35-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka czytak druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo