Elena

Reżyseria:
Andriej Zwiagincew
Kompozytor:
Philip Glass
Scenariusz:
Oleg Negin
Zdjęcia:
Mikhail Krichman
Mihail Vladimirovič Kričman
Aktorzy:
Elena Lâdova
Nadežda Konstantinovna Markina
Aleksej Anatol'evič Rozin
Andrej Sergeevič Smirnov
Wydawca:
Against Gravity (2011-2012)
Autotagi:
dramat
DVD
filmy i seriale

Światowa premiera filmu nastąpiła 21 maja 2011 roku, podczas 64. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie film był prezentowany w sekcji "Un Certain Regard". Na tym festiwalu film otrzymał Nagrodę Jury. Polska premiera odbyła się 23 marca 2012 roku. Elena i Władimir to para starszych ludzi, oboje wywodzą się z różnych środowisk. Władimir jest zimnym i bogatym człowiekiem, natomiast sporo młodsza Elena to skromna kobieta i posłuszna żona. Ich trwające od dziesięciu lat małżeństwo jest dla każdego z nich drugie. Poznali się w wyniku zawodu Eleny ľ była ona pielęgniarką. Oboje bohaterów ma problemy ze swoimi dorosłymi już, lecz całkowicie nieporadnymi dziećmi. Władymir nie ma ochoty na ciągłe finansowanie bezrobotnego syna Eleny, Sergeja, i jego rodziny, choć dużo więcej pieniędzy przeznacza na finansowanie swej córki, Katii. Elena, która ofiarnie wozi pieniądze mieszkającemu pod Moskwą synowi, nie jest w stanie zmienić jego stanowiska. Pewnego razu podczas treningu Władimir doznaje zawału. Jest on wprawdzie niegroźny i Władymir wraca do domu po stosunkowo krótkim pobycie w szpitalu. Prowadzi on jednak do podjęcia przez Władymira decyzji, która zaważy na losach nie tylko Eleny, ale także jego i ich dzieci. Decyduje się sporządzić testament, aby w indywidualny sposób zadecydować o podziale majątku między żoną a córką w przypadku własnej śmierci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo