Stalin:

młode lata despoty

Inne tytuły:
zanim powstał dwór Czerwonego Cara
Autor:
Simon Sebag Montefiore
Tłumacz:
Maciej Antosiewicz
Wydawca:
Świat Książki (2008)
ISBN:
978-83-247-0578-8, 978-83-7799-027-8
Autotagi:
biografie
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
3.0

Co sprawiło, że Stalin potrafił zabijać z taką łatwością? É zastanawia się Montefiore, opowiadając koleje losu dyktatora jako rewolucjonisty, gangstera, poety, seminarzysty, męża i kochanka, porzucającego kobiety i nieślubne dzieci. Książkę czyta się jak thriller z historią w tle, pełen napadów na bank, wymuszeń, podpaleń, piractwa, morderstw i politycznego gangsterstwa. ...äCzy przeznaczeniem syna szewca z 1878 roku, pełnego idealizmu seminarzysty z 1898 roku, rozbójnika z 1907 roku i zapomnianego syberyjskiego myśliwego z 1914 roku było zostać fanatycznym masowym mordercą w latach trzydziestych i zdobywcą Berlina w 1945 roku?ö...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo