Dom tęsknot

Autor:
Piotr Adamczyk
Wydawcy:
Wydawnictwo Agora SA (2014-2016)
Legimi (2014)
Wydane w seriach:
Biblioteka Gazety Wyborczej
Wielkie Litery
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.6 (5 głosów)

Wrocław, miłość, tejemnica. Dom tęsknot to napisana z rozmachem powieść, w której granice między magią, a rzeczywistością nie są z góry określone. To rodzaj nietypowej sagi, w której życie prawdziwych osób jest kontynuacją życia fikcyjnych postaci literackich. Akcja dzieje się we Wrocławiu, osadzona jest w poniemieckiej kamienicy, zamieszkanej przed wojną przez krewnych Gustava Freytaga, jednego z najsłynniejszych pisarzy niemieckich. Właśnie ich życiu ciąg dalszy piszą nowi lokatorzy, polscy osadnicy, wkraczający w obcą sobie narodowo oraz kulturowo przestrzeń. Zamieszkują w nie swoich domach, śpią w cudzych łóżkach, z czasem traktując je jak własne, chociaż niekiedy budzą ich koszmary śnione przez poprzednich, niemieckich lokatorów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To druga powieść Piotra Adamczyka, którą przeczytałam i którą polecam. Autor porusza rozmaite problemy życia codziennego a także przełomowe zdarzenia historyczne, odmienność kulturową Niemców, Polaków, Żydów, którym przydarzyło się zamieszkać po II wojnie światowej w poniemieckiej kamienicy. W książce współgrają dowcip,, sentyment, chciwość i żądza odkrycia ukrytych przez Niemców cennych przedmiotów. Wspaniała książka.
  • Ta książka to perełka. Obok "Botaniki duszy" E. Gilbert to moja najlepsza przeczytana książka w tym roku. Cudowny język, ironia, humor. Z wielką znajomością opisane realia powojennego Wrocławia. Świetnie nakreślone postacie mieszkańców pewnej kamiennicy. Do tego tajemnica i tylko pozostaje delektować się lekturą. Serdecznie polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Piotr Adamczyk
Wydawcy:Wydawnictwo Agora SA (2014-2016) Legimi (2014)
Serie wydawnicze:Biblioteka Gazety Wyborczej Wielkie Litery
ISBN:978-83-268-1280-4 978-83-268-1352-8 978-83-268-2341-1 978-83-268-2981-9 978-83-268-15352-8
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza wielka czcionka
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo