Kot, który nie polubił czerwieni

Tytuł oryginalny:
Cat who saw red
Tłumacz:
Maja Szybińska
Autor:
Lilian Jackson Braun (1913-2011) ...
Wydawca:
Elipsa (1966-2008)
Wydane w seriach:
Dobry Kryminał
Dobry Kryminał - Elipsa
ISBN:
978-83-61226-44-4, 978-83-61266-44-4
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czwarty tom serii przygód Jima Qwillerana i jego syjamskich kotów. • Qwilleran nie czuje się dobrze. Lekarz kazał mu zrzucić piętnaście kilo. Ale jak tu wytrwać na diecie, gdy dostaje się od szefa zlecenie redagowania kolumny o najlepszych restauracjach w mieście? • Tym razem dziennikarz trafia do środowiska smakoszy i nawet wynajmuje apartament w słynnym Maus Haus. Właściciel dobiera mieszkańców tak, aby każdy był zawodowo związany z kulinariami. Do towarzystwa nie pasuje tylko para garncarzy – antypatyczny i chełpliwy niespełniony ceramik i jego czarująca i arcyzdolna żona, która okazuje się dawną miłością dziennikarza. Joy, przyjaciółka z dzieciństwa, wkrótce znika, a Qwill zaintrygowany dziwnymi wypadkami, przy okazji zbierania materiałów do swej kolumny, mimochodem prowadzi własne śledztwo. W rozwikłaniu spawy istotny udział ma oczywiście Koko. Syjamski kocur dyskretnie naprowadza swego pana na brakujące elementy łamigłówki. • Kawałek dobrej prozy. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Tłumacz:Maja Szybińska
Autorzy:Lilian Jackson Braun (1913-2011) Lillian Jackson Braun
Wydawca:Elipsa (1966-2008)
Serie wydawnicze:Dobry Kryminał Dobry Kryminał - Elipsa
ISBN:978-83-61226-44-4 978-83-61266-44-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika literatura literatura piękna powieści zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo