Hotel dla twoich rzeczy:

[o życiu, macierzyństwie i pisaniu]

Autor:
Joanna Jagiełło
Wydawca:
Wydawnictwo Czarne (2014)
Wydane w seriach:
Bez Fikcji O...
Seria Bez Fikcji O...
ISBN:
978-83-7536-792-8
Autotagi:
druk
powieści
proza
4.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Hotel dla twoich rzeczy” to zbiór przemyślanych, głębokich, dosadnych, smutnych i zabawnych spostrzeżeń na temat życia ze wszystkimi jego blaskami i cieniami. Choć niektórym może wydać się dziwne, że pisarka, o której nigdy dotąd nie słyszeli, postanawia napisać książkę autobiograficzną, to jednak refleksje o trudnościach dnia codziennego każdy może w jakiś sposób odnieść do siebie i utożsamić się z bohaterką-autorką. Książka stanowi zapis wydarzeń, które w znaczący sposób wpłynęły na życie pisarki. Poznajemy więc najpierw niełatwe dzieciństwo, dorastanie w rozbitej rodzinie i potajemne spotkania z ojcem. Później dowiadujemy się o tak silnym pragnieniu kochania i bycia kochanym, że miłość do mężczyzny nie potrafi go zaspokoić. Ta niezaspokojona potrzeba prowadzi z kolei do wczesnego macierzyństwa, całkowitego poświęcenia się dziecku i morderczych próbach utrzymania rodziny. Następnie obserwujemy naturalną śmierć miłości, rozkwit kolejnego uczucia, dziwne małżeństwo, a w końcu samotne wychowywanie córek dwóch różnych ojców. • Pomimo trudności, porażek, cierpienia, samotności i morza wylanych łez z nieco niewytłumaczalnym, a momentami jakby niestosownym optymizmem autorka podsumowuje jednak, że w gruncie rzeczy „nie ma nic lepszego niż to, co jest.” I z pewnością jest to najważniejsza nauka płynąca z książki Joanny Jagiełło – pomimo wszystkich złych dni doceniaj to, co masz, bo mogło być znacznie gorzej!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo