Fartowny pech

Autor:
Olga Rudnicka ...
Lektor:
Maciej Więckowski ...
Wyd. w latach:
2012 - 2021
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
powieści
Więcej informacji...
3.9 (16 głosów)

Posterunkowy Nadziany ma pecha. Po serii niefortunnych zdarzeń postanawia dobrowolnie przenieść się na niewielką placówkę, gdzie nikt go nie zna i może wszystko zacząć od nowa. Na miejscu spotyka kolegę ze szkoły policyjnej, Dzianego, który po wlepieniu mandatu żonie komendanta i pobiciu przez dwunastoletnią dziewczynkę dochodzi do wniosku, że praca w policji jest nie dla niego i zostaje prywatnym detektywem. Pomaga mu brat, Gianni, który właśnie wrócił do Polski i jest specjalistą od trudnych przypadków, a jego klientela jest dość specyficzna. Gianni pracuje bowiem dla bossów przestępczego półświatka. Pierwszym klientem Dzianego zostaje jeden z nich, niejaki Padlina, który dla odmiany zamiast płatnego zabójcy potrzebuje prywatnego detektywa, bo najpierw musi się dowiedzieć, kogo ma zabić. Jednak nic nie toczy się tak, jak powinno. Dziany zostaje postrzelony przez Nadzianego w stopę, oczywiście przypadkiem; Gianni, mimo postanowienia że będzie uczciwym człowiekiem, musi przyjąć kolejne zlecenie, a Padlina wywołuje wojnę gangów, przekonany, że konkurencja zaatakowała jego człowieka.

Olga Rudnicka (ur. 1988) – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka powieści kryminalnych „Martwe jezioro”, „Czy ten rudy kot to pies?”, „Zacisze 13”, „Zacisze 13. Powrót”, „Lilith”, „Natalii 5”, „Cichy wielbiciel”, „Drugi przekręt Natalii” i „Do trzech razy Natalie”. Pracuje jako asystentka osób niepełnosprawnych w Polskim Komitecie Pomocy Społecznej. Kocha jazdę konną, namiętnie czyta Joannę Chmielewską, Stephena Kinga, Joe Hilla i Harlana Cobena.

Copyright © Olga Rudnicka, 2014. Copyright © for the audio edition by Prószyński Media Sp. z o.o.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie wiem jak ta dziewczyna ta robi, ale każda jej książka jest naprawdę dobra. Wątki kryminalne są niczego sobie, a wszystko opatrzone jest humorem na wysokim poziomie. To duża sztuka. "Fartowny pech" jest kolejną książką, której akcja wciąga i jednocześnie bawi czytelnika. • To co ciekawe, Rudnicka w swoich książkach nie ma jednego, głównego bohatera. Bohaterów jest kilku i wszyscy są char­akte­ryst­yczn­i. Tak też było tutaj. • Kryś Dziany, policjant nieudacznik, którego pobiła nawet mała dziewczynka. Postanawia odejść z policji i zostać detektywem. Jego bliźniaczo podobny brat Gianni - gangster z prawdziwego zdarzenia. Filip Nadziany - kolega Krysia ze szkoły policyjnej. Jego przygody z kobietami odbijają się na nim dużym echem, w skutek czego przenosi się na komisariat do małej wioski, gdzie będzie mógł wszystko rozpocząć od nowa. Do tego dochodzą ojcowie konkurencyjnych mafii, a przy tym również swoich mniej lub bardziej udanych dzieci. Padlina, Tatko i Dąbek. I ich dzieci - nie zawsze spełniające oczekiwania swoich obrotnych rodziców. Jest jeszcze Majka, którą chłopak przegrywa w karty i Jaga - wiejska babka z charakterkiem i bratem Robciem w pakiecie. • To towarzystwo jest gwarancją dobrej zabawy i gangsterskich porachunków. W powieści co chwilę coś się dzieje, nie ma czasu na nudę! i to właśnie lubię w twórczości Olgi Rudnickiej. "Fartowny pech" zdecydowanie jest godny polecenia! :)
    +2 wyrafinowana
  • Bardzo zabawna książka
  • Bardzo przyjemna lektura, dla lubiących kryminał z poczuciem humoru
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Fartowny pech [audio]
Autorzy:Olga Rudnicka Prószyński Media
Lektorzy:Maciej Więckowski Czyta Maciej Więckowski
Wydawcy:Legimi (2016-2021) ebookpoint BIBLIO (2014-2021) Prószyński i Spółka - Prószyński Media (2012-2021) we współpr. z Heraclon International (2016) Wydawnictwo Edipresse-Kolekcje (2015) NASBI (2014) partner kolekcji Ringier Axel Springer Polska Sp. z o. o (2014) Edipresse Polska
Serie wydawnicze:Zbrodnia na wesoło Duże Litery Klub Książki Kobiecej Audiobook Audiobook - Heraclon International Duże Litery (Prószyński i S-ka) Matylda Dominiczak Audiobook - Prószyński Media
ISBN:978-83-7839-774-8 978-83-7961-799-9 978-83-7961-831-6 978-83-7989-253-2 978-83-7989-592-2 978-83-8069-147-6 978-83-8069-507-8 978-83-8097-660-3 978-83-8123-167-1 978-83-8123-183-1 978-83-8169-072-0 978-83-8234-308-3 978-83-8234-860-6 978-83-8234-863-7 83-7839-774-8 978-83-7889-592-2
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czasopisma dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza roczniki wielka czcionka zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 147 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo