Serce

Tytuł oryginalny:
Cuore
Inne tytuły:
powieść dla chłopców
opowiadania miesięczne
Tłumacz:
Maria Konopnicka (1842-1910) ...
Autor:
Edmund de Amicis (1846-1908) ...
Wyd. w latach:
1906 - 2014
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

W czasach, gdy dobroć jest pojęciem niemodnym, telewizja zastępuje więzi rodzinne,a szkoła nie zawsze przekazuje dobre wzorce, warto zrobić wycieczkę w przeszłość, kiedy miłość, przyjaźń, odpowiedzialność i odwaga znaczyły tyle, ile powinny. Jedenastoletni bohater i narrator tego szczególnego, napisanego przed ponad 120 laty, pamiętnika, Henryk Bottini, opowiada o swojej szkole, rodzinie, ważnych wydarzeniach, błędach, które popełniał, uczuciach, jakie przeżywał. Towarzysząc mu przez cały rok szkolny poznajemy jego świat - kochającą rodzinę, kolegów z klasy: szlachetnego Garronego, dzielnego Precossiego, zabawnego Mularczyka i wielu innych, a także oddanych uczniom nauczycieli oraz tętniące życiem ulice Turynu. Ten obraz czasów naznaczonych nieustannym lękiem o zdrowie i życie najbliższych, ale także miłością do świeżo odzyskanej ojczyzny i entuzjazmem dla wiedzy, niesie wartości ponadczasowe – przykłady mądrej, pełnej szacunku rodzicielskiej miłości, przyjaźni przekraczającej bariery społeczne, wielkiego zaangażowania pedagogów w rozwój moralny i edukację uczniów, obrazy patriotyzmu, niezliczone przykłady dobroci i serca…. Ta książka, jak żadna inna, powinna być czytana wspólnie. Może zachęci nas do rozmowy? Może skłoni do refleksji nad naszym własnym życiem i dzisiejszymi relacjami między dorosłymi i dziećmi? Oddajemy w ręce Czytelników książkę w nowej wersji – uwspółcześnioną pod względem językowym i trochę skróconą. Jej przekaz pozostaje jednak wciąż taki sam... Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękna,wzruszająca i pouczająca książka o miłości, życiu, rodzinie, przyjaźni,czyli o tym co najważniejsze. Książka, która chwyta i porusza za serce. Czytając uroniłam nie jedną łzę. Jak najbardziej polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:powieść dla chłopców opowiadania miesięczne Cała Polska Czyta Dzieciom Cz. 16 Opowiadania Mały patriota z Padwy Przy łożu taty Mała Wideta Lombardzka Mały pisarczyk z Florencji książka dla chłopców
Tłumaczenie:Maria Konopnicka (1842-1910) Maciej Deja
Autorzy:Edmund de Amicis (1846-1908) de Edmund Amnicis
Ilustracje:Leonia Janecka (1909-1983) Aleksandra Michalska-Szwagierczak Arnaldo Ferraguti (1862-1925) Maciej Deja E. Nardi A. G. Sartorio Małgorzata Szyszkowska Leszek Goliński Maryla Mikiewicz-Poreyko Aleksandra Szwagierczyk-Michalska Grzegorz Pawlak
Przedmowa:Marian Brandys (1912-1998)
Opracowanie:Krystyna Dyrka
Redakcja:Maria Konopnicka (1842-1910)
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (1997-2014) Świat Książki (1994-2009) Wydawnictwo Zielona Sowa (1991-2009) Mediasat Poland (2004) Akant (2002-2003) Wydawnictwo Cyklady (1995-2002) Promocja (2001) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1955-1998) Oficyna Wydaw. VIATOR (1995) Viator (1994-1995) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1994) Wydawnictwo Elipsa (1991) Era (1990) Ergos (1990) Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Egross (1990) Somix (1990) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1972-1988) Państwowe Wydawnictwo Iskry (1972) Gebethner i Wolff (1937-1950) Wydawnictwo Przełom (1947) G. Gebethner i Wolff (1906) Polityka Spółdzielnia Pracy Polityka Cała Polska Czyta Dzieciom Mediasat Poland Sp. z o. o Zakład Produkcyjno - Handlowy ERA
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Lektura Szkolna Biblioteka "Nowej Trybuny Opolskiej" Kanon Lektur Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka Lektura Szkolna - Zielona Sowa Skarby Naszego Dzieciństwa Zaczarowane Strony Biblioteka Nastolatka Biblioteka Nastolatka - Wydaw. Viator Oficyna literatura dla dzieci klasy 1-4
ISBN:83-10-08736-5 83-7032-125-9 83-7129-004-7 83-7162-576-6 83-7220-193-5 83-7389-705-4 83-85152-03-2 83-85770-12-7 83-86859-01-6 83-86859-15-6 83-89136-04-X 83-89524-05-8 83-89651-27-0 83-900009-5-4 83-900019-0-X 978-83-247-1455-1 978-83-61174-00-4 978-83-61174-64-6 978-83-7435-446-2 978-83-7568-800-9 978-83-7623-023-8 83-10-08736-6 83-70-08736-5 83-7162-276-6 83-10-088736-5 83-86859-01-06
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza reprodukcje rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 121 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo