Kradzione róże

Wydawca:
Nasza Księgarnia (2010)
ISBN:
978-83-10-11836-3
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna im. Feliksa hrabiego Wężyka w Baranowie - Katalog księgozbioru
4.0

Studentka medycyny wyjeżdża na wymarzone wakacje do Grecji. Tymczasem jej młodsza siostra jak co roku wyrusza do Częstochowy. Po raz pierwszy nie towarzyszy jej nikt z rodziny. Tej pielgrzymki nigdy nie zapomni... Co może się przytrafić wśród starożytnych ruin i zapierających dech w piersiach krajobrazów? Czy aby uchronić kogoś przed niebezpieczeństwem wystarczy po prostu mocno kochać? Jak poradzi sobie rodzina wystawiona na poważną próbę?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Anna Łacina to pisarka, której twórczość może niewiele osób zna, ale myślę, że jak już ktoś przeczyta jakąkolwiek jej książkę, to będzie miał ochotę na więcej. • Jaśmina i Róża wyjeżdżają na wakacje, ale w dwa zupełnie różne miejsca. Jaśmina decyduje się na wyjazd do Grecji, a Róża idzie na pielgrzymkę. Dla sióstr, będą to pełne zawirowań wakacje, ale czy te zdarzenia będą pozytywne? • Jaśmina przeżywa piękne chwile szczęścia w Grecji, podczas gdy Róża wędruje z poznanym chłopakiem po całej Polsce. Róża ufa mu na tyle, że gdy on wmawia jej, że musi uciekać, chodzi z nim w różne miejsca, kiedy to cała rodzina angażuje się w jej poszukiwania. • Kolejny raz Pani Łacina, skradła moje serce swoją książką. Po lekturze "Czynnika miłości", od razu chciałam sięgnąć po jej następne dzieło i zdecydowanie się nie zawiodłam. Jest to powieść pełna napięcia i akcji, więc z zaciekawieniem przewracałam kolejne kartki. W całą historię były wplecione wątki bohaterów z "Czynnika miłości", a te postacie, które były w tle fabuły "Czynnika...", tu odegrały główne role. Wbrew pozorom nie jest to żadna kontynuacja, chociaż trochę szkoda, że nie ma konkretnej książki z tymi samymi bohaterami. • Bardzo podoba mi się to, że w książce są prowadzone dwa równoległe w czasie wątki. Jest to moim zdaniem, wspaniałym pomysłem, bo nie ma możliwości by znudzić się jakąkolwiek z postaci. Chociaż chyba w tym wypadku nie jest to możliwe, każdy bohater jest na swój sposób interesujący, każdy intryguje, przez co książka bardzo wciąga. • Sama nie wiem co jeszcze mogę napisać, by zbytnio nie zdradzić fabuły. Chyba po prostu mogę Was gorąco zachęcić do pozania tej fascynującej książki, a więc polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo