Emil ze Smalandii

Inne tytuły:
Lotta z ulicy Awanturników
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002) ...
Redakcja:
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) ...
Ilustracje:
Björn Berg (1923-2008) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1973-2014)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2002)
Wydane w seriach:
Cała Polska czyta dzieciom
Lektura Szkolna
Autotagi:
druk
opowiadania
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Lotta z ulicy Awanturników
Autorzy:Astrid Lindgren (1907-2002) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Redakcja:Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Maria Olszańska (1915-2003) Daria Trafankowska (1954-2004)
Ilustracje:Björn Berg (1923-2008) Ilon Wikland
oraz:Ilon Wikland
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1973-2014) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2002)
Serie wydawnicze:Cała Polska czyta dzieciom Lektura Szkolna
ISBN:83-10-09570-8 83-10-10684-X 83-10-11130-4 978-83-10-12020-5 978-83-61174-04-2
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo