ssaki ery dinozaurów
Wiadomości: 106

KSIĄŻKI DO PARY

Era ssaków zaczęła się wcześniej, niż powszechnie się sądzi!
Wiemy to m.in. dzięki Zofii Kielan-Jaworowskiej, o czym przeczytać można w książce Elsy Panciroli.

KSIĄŻKI DOPARY.jpg

  • W poszukiwaniu wczesnych ssaków : ssaki ery dinozaurów / Zofia Kielan-Jaworowska. www.olesno-bp.sowa.pl
  • Bestie, które żyły przed nami : nowa historia pochodzenia i ewolucji ssaków / Elsa Panciroli ; przełożył Bartosz Sałbut. www.olesno-bp.sowa.pl

KSIĄŻKI DOPARY.jpg KSIĄŻKI DOPARY
jpg, 684 KiB, 1080x1080
Link    PW    Źródło
Napisano: 25.04.2024 10:00:12
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo