Biblioteka w Internecie
Wiadomości: 6

Strona www: bibl­iote­kabu­kowi­na.pl
FanPage Facebook: www.facebook.com
Twitter: twitter.com
Instagram: www.instagram.com
Youtube: www.youtube.com

Katalog internetowego księgozbioru
Gminnej Biblioteki Publicznej
im. Michaliny Ćwiżewiczowej w Bukowinie Tatrzańskiej
oraz Filii w Jurgowie, Białce Tatrzańskiej, Czarnej Górze i Leśnicy.

www.bukowina-gbp.sowwwa.pl

Katalog online bibliotek Powiatu Tatrzańskiego

w.bibliotece.pl

+4 trafny
Link    PW    Źródło
Napisano: 05.09.2012 14:12:15 , ostatnia edycja: Bukowina Tatrzańska GBP, 30.10.2023 15:02:48
 
Szukaj w wątku
Bukowina Tatrzańska GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo