Wydyskutowane nowości
Wiadomości: 113

Dzięki Dyskusyjnym Klubom Książki więcej do czytania - te książki otrzymaliśmy dzięki współpracy w ramach DKK. Już w naszym katalogu, w zakładce nowości lub w kolekcji DKK 2023: bit.ly
Brać udział w spotkaniach DKK mogą wszyscy, a przy okazji czytać takie książki w pierwszej kolejności.

obrazek

Więcej bibliotecznych informacji:
bibl­iote­kaol­esno­.pl (strona WWW i aktualności))
w.bibliotece.pl (wiadomości)
w.bibliotece.pl (forum)

Link    PW    Źródło
Napisano: 26.04.2023 10:05:52 , ostatnia edycja: Olesno OBP, 26.04.2023 11:16:44
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo