czytanie "Pana Tadeusza"
Wiadomości: 6

O tym, że nie wypada nie przeczytać „Pana Tadeusza”, nie trzeba chyba przekonywać żadnego Polaka. Nieprzypadkowo przecież, utwór Mickiewicza nazywa się dumnie epopeją narodową.

Obchodząc uroczyście dwusetną rocznicę wydarzeń opisanych w dziele, Narodowe Centrum Kultury razem ze Stołeczną Estradą i Kancelarią Prezydenta RP ogłosiło wielką akcję pt. „Narodowe czytanie Pana Tadeusza".

Włączając się w akcję, Biblioteka Publiczna Gminy Duszniki zaprasza na wspólne czytanie dzieła, stanowiącego summę polskości. Duszniczanie wygłoszą fragmenty poszczególnych ksiąg w strojach z epoki. Również widzowie będą mogli wygłosić swoje ulubione fragmenty epopei. Akcja będzie miała miejsce 23 listopada, o godz. 17.30 w sali widowiskowej Gminnego Centrum Kultury w Dusznikach. Organizatorzy zapraszają wszystkich do wspólnego czytania.
plakat.pdf [Nieistniejący załącznik]

Link    PW    Źródło
Napisano: 07.11.2012 10:22:31 , ostatnia edycja: Duszniki BPG, 08.11.2012 11:37:51
 
Szukaj w wątku
Duszniki BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo