Taktyka tiki-taka w polskich klubach – czy ma sens?
Gość
Wiadomości: 6

Często zastanawiam się, czy styl tiki-taka mógłby funkcjonować w polskich realiach. Nasze drużyny rzadko grają krótkimi podaniami, częściej wybierają siłę i fizyczność. Ale może tiki-taka dałaby nam przewagę, bo jest bardziej niep­rzew­idyw­alna­ i opiera się na inteligencji zawodników. Pytanie tylko, czy polscy piłkarze są gotowi na taki sposób gry i czy trenerzy chcieliby zaryzykować.

Link    PW    Źródło
Napisano: 02.09.2025 14:36:29
 
Gość
Wiadomości: 6

Sądzę, że elementy tiki-taki można wprowadzać krok po kroku. Styl Tikitaka wymaga ogromnej precyzji i techniki, a to coś, czego polskim drużynom często brakuje. Ale widzę też, że coraz więcej akademii stawia na szkolenie techniczne, więc za kilka lat może to być realne. Najważniejsze, by zmienić mentalność i postawić na cierpliwe budowanie akcji.

Link    PW    Źródło
Napisano: 02.09.2025 15:11:04
 
Gość
Wiadomości: 6

Dokładnie. W Polsce dominuje schemat „szybko do przodu”, a tiki-taka to cierpliwość. Myślę, że niektóre kluby mogłyby odnieść sukces, gdyby połączyły oba style. Tiki-taka sama w sobie może być ryzykowna, ale jej elementy mogą pomóc drużynom kontrolować grę i unikać niepotrzebnych strat piłki.

Link    PW    Źródło
Napisano: 02.09.2025 15:17:55
 
Szukaj w wątku
edlagar537
malkoa999
tetanavunnik
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo