Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
[awatar]
Maripoza
Ekspozycja

Na blogu "Zabawy z Archimedesem" można przeczytać szereg recenzji książek dla dzieci i młodzieży oraz relacji z wydarzeń czytelniczych:

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/matematyka-jest-piekna/pan-kartezjusz-gra-w-statki/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/detektyw-lodyga/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/tajemnicamroku/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/sto-wierszykow/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/klucz-blackthorna/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/angielski/jezyk-angielski-dla-dzieci/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/przeczytam-z-dzieckiem-50-lub-wiecej-ksiazek-w-2017-roku/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/za-niebieskimi-drzwiami/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/koty/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/czarownice/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/miedzynarodowe-targi-ksiazki-w-krakowie/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/muzeum-tajemnic/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/narodowe-czytanie-quo-vadis/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/czytelnik-roku/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/wystawa-butenko-pinxit/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/litewskie-ilustracje-do-ksiazek-dla-dzieci/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/duszki-stworki-potworki/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/gimnastyka-dla-jezyka/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/praprabajki-czyli-archeologia-dla-malych-dzieci/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/zwierzeta-swiata/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/jagiello-pod-prysznicem/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/czarownica-wymiata/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/kura-adela/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/emeryk-i-jego-pieniadze/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/dlaczego-jan-matejko-wielkim-malarzem-byl/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/nazywam-sie-mozart-wolfgang-amadeusz-mozart/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/naukowe-sledztwo-sekretna-formula/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/pus/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-piata/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-czwarta/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-trzecia-byc-bracia-wright/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-druga-geometria-najmlodszych/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-pierwsza-detektyw-przyrody-swiat-roslin/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/rewolucje-w-edukacji-czyli-spanie-w-szafie-na-stojaco/

Serdecznie Zapraszamy!

Komentarze (0)

Tajemnica Mroku to powieść, którą śmiało można polecić czytelnikowi w każdym wieku, albowiem zawiera ona sporo takich elementów, które mogą przypaść do gustu całkiem dojrzałemu czytelnikowi. Wartka akcja, wciągająca fabuła i naprawdę niesamowity klimat, to prawdziwa gwarancja doskonałej rozrywki.
Tajemnicza wyprawa w głąb ziemi i własnych lęków okazuje się być całkiem filozoficzną opowieścią o poznawaniu samego siebie, o akceptowaniu odmienności, o pokonywaniu strachu i… narodzinach przyjaźni.

Tajemnicę Mroku czyta się niezwykle gładko i… szybko, bo naprawdę bardzo trudno oderwać się od tej lektury. Kto wie, może to także i… całkiem fajny materiał na dobry film?! Ale na to pytanie musicie odpowiedzieć już sobie sami!

Z pełną recenzją książki zapoznasz się na blogu Zabawy z Archimedesem - www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/tajemnicamroku/

Komentarze (0)

Zast­anaw­iali­ście­ się kiedyś, jak dziennikarze przygotowują się do wejścia na antenę? A może fascynowała was staranna, wręcz wyrafinowana a jednocześnie ekspresyjna mowa aktorów? Mamy dla Was dobrą wiadomość! Dziś zdradzimy Wam sekret i opowiemy, gdzie właściwie tkwi tajemnica sukcesu!

Jak nas słyszą tak nas piszą…

Pierwsze wrażenie jakie wywieramy na drugiej osobie to niezwykłe połączenie sygnałów wizualnych, werbalnych i tych, które psychologowie określają jako grę mimiki i gestów. Komunikaty werbalne są jednak podstawowymi elementami komunikacji międzyludzkiej. Odpowiedni akcent, umiejętność modulacji głosu, stopień płynności i staranności mowy, czy zasobność leksykalna, stanowią nie lada wyzwanie nawet dla dorosłych Polaków. A co z dziećmi?

Nowa propozycja Elżbiety i Witolda Szwajkowskich – „Sto wierszyków atrakcyjnych do ćwiczeń dykcyjnych” jest idealną odpowiedzą na potrzeby zarówno dzieci jak i dorosłych!
„Sto wierszyków atrakcyjnych do ćwiczeń dykcyjnych” to już trzecia część niezwykle ciekawej serii „Sto wierszyków”, przeznaczonych do ćwiczeń wymowy i rozwoju mowy u dzieci. Dr Anna Walencik-Tropiłko (Katedra Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego) przekonuje jednak, że przy zastosowaniu odpowiednich transformacji, wiersze te mogą z wielkim powodzeniem być efektywnym elementem pracy nad dykcją dorosłych doskonalących swoją wyrazistość mowy.
W zamyśle autorów, materiał zawarty w tej publikacji, przeznaczony jest dla dzieci, które osiągnęły sprawność artykulacyjną w zakresie poprawnej wymowy głosek i ich zestawień, czemu poświęcone były wierszyki z dwóch poprzednich książeczek w serii („Sto wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy”, „Sto wierszyków do ćwiczenia głosek w trudnych zestawieniach”)
Wiecej możesz przeczytać na blogu www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/sto-wierszykow/

Komentarze (0)
1 2 3 4 5
Randaksela
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo