Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Wieluniu
[awatar]
Wieluń MiGBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: 43 843 35 26
Województwo: łódzkie
Powiat: wieluński
Adres: ul. Narutowicza 4
98-300 Wieluń
E-mail: biblioteka@um.wielun.pl

Wypożyczalnia i czytelnia dla Dorosłych
Poniedziałek 8-18
Wtorek 8-18
Środa 8-18
Czwartek 10-15
Piętek 8-18
Sobota 8-14

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
aleksandra0153
arkadiusz.szecel
mamzerszym.a
donatasosnowska
diana.maciejewska93
wojciech529
daria346
jolka.6
marta79
anetasam
agatka1713
paulanagla
aniakedzia
katarzyna15
jolagaga
Lidiaa
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo