Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Publiczna im. W. J. Grabskiego w Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy
[awatar]
Warszawa Ursus
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +228824300
Województwo: mazowieckie
Adres: ul. Plutonu AK "Torpedy" 47
02-495 Warszawa
E-mail: instruktor@bpursus.waw.pl

Godziny otwarcia od 26.06 do 3.09.2023 r.

Poniedziałek, wtorek, środa: 12.00-19.00
Czwartek, piątek: 9.00-16.00
Sobota: nieczynne

Godziny otwarcia placówek od 4 września:

poniedziałek 10.00 - 20.00
wtorek 10.00 - 20.00
środa 10.00 - 20.00
czwartek 10.00 - 20.00
piątek 10.00 - 20.00
sobota 10.00 - 14.00

Nasze placówki:

Oddział “Czechowice” – Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 116
Biblioteka dla Dzieci nr 64

ul. Plutonu AK "Torpedy" 47,
e-mail bdm116@bpursus.waw.pl,
tel. +48 22 882 43 00 wew 1/2


Filia “Gołąbki” – Wypożyczalnia nr 132
ul. Czerwona Droga 6,
e-mail: golabki@bpursus.waw.pl
tel. +48 510 099 606


Filia “Niedźwiadek” – Wypożyczalnia nr 117
ul. Keniga 14,
e-mail niedzwiadek@bpursus.waw.pl,
tel. +48 22 667 09 56


Filia “Skorosze” – Wypożyczalnia nr 129
ul. Dzieci Warszawy 27a,
e mail skorosze@bpursus.waw.pl,
tel. +48 22 823 46 00


Czytelnia nr XIX
ul. Kolorowa 17,
e mail czyt19@bpursus.waw.pl,
tel. 22 882 43 00 wew. 2


Administracja
ul. Dzieci Warszawy 36
e-mail: sekretariat@bpursus.waw.pl
tel. +48 22 882 43 00

Najnowsze recenzje
1
...
4 5 6
...
16
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    Zbiór reportaży Barbary Włodarczyk – doświadczonej reporterki, wieloletniej korespondentki Telewizji Polskiej w Moskwie. Autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie o istotę szalonej miłości, którą niektórzy Rosjanie i Rosjanki darzą swojego prezydenta Władimira Putina. Czytając tę książkę jesteśmy zabierani w podróż po Rosji, przemierzamy ją wzdłuż i wszerz. Spotykamy ludzi z różnych grup społecznych, zarówno oligarchów, jak i zwykłych ludzi mieszkających na prowincji. Co bardzo ciekawe, spotykamy też samego Putina. Autorka relacjonuje swoje bezpośrednie spotkanie z prezydentem. W reportażach widzimy bardzo złożony obraz rosyjskiego społeczeństwa. ”W Moskwie od lat krąży taki dowcip: Francuz ma żonę i kochankę. Kocha kochankę. Żyd ma żonę i kochankę. Kocha mamę. Rosjanin ma żonę i kochankę. Kocha …Putina” (z opisu autorki na okładce). Wielkim atutem książki jest prosty, komunikatywny język, opowieść snuta w tonie żartobliwej anegdoty. Czyta się ją świetnie. To przykład bardzo dobrej literatury faktu. Polecamy. • ~EF
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    „Ta druga” Therese Bohman to, można by rzec, opowieść jakich wiele. Ona – młoda, samotna, niezamożna. On – lekarz, w średnim wieku, w związku. Wpadają na siebie, nie tylko „w oczy”. Ta historia niestety nie będzie miała happy endu. A właściwie można powiedzieć o pewnym kompromisie. Coś za coś. Opowieść z pozoru banalna, ale porusza uniwersalne, ważne wątki społeczne. • ~KD
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    „Spadek” Hjorth to wielowarstwowa historia rodzinna, skupiająca się na relacjach rodzeństwa oraz ich rodziców. Retrospekcje dotykają bolesnych przeżyć, traumy głównej bohaterki Bergljot. Inspiracją do napisania powieści były prawdziwe wydarzenia, strzępy korespondencji rodzinnych autorki. Historia niełatwa w odbiorze, ale i uniwersalna w dyskursie międzykulturowym i międzypokoleniowym. • ~KD
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    Wielowymiarowa i wielogłosowa powieść. Książka – jak to trafnie ujęła jedna z klubowiczek – „mimo ciężaru historii daje ogromne wrażenie lekkości”. Jest to opowieść o licznej rodzinie naznaczonej przemocą, w której przez lata wychowuje się w sumie 14 dzieci (dwoje zmarło bardzo wcześnie). I choć są to dzieci tych samych rodziców, to każde z nich jest inne i każde dotknięte jest jakimś piętnem, z którym musi się zmagać lub nauczyć z nim żyć. Jest to również przyznanie rodzicom prawa do tego, że każde dziecko można kochać inaczej, tak jak dzieci różnie postrzegają, rozumieją i kochają swoich rodziców. To także opowieść o sile przywiązania pomimo bólu (a może właśnie „dzięki” niemu?) doznawanego ze strony tych, którzy mieli chronić i kochać. Powieść skłoniła nas do dyskusji nt. dziedziczonych z pokolenia na pokolenie traum i podzielenia się wiedzą czerpaną z takich książek jak: „Nie zaczęło się od ciebie”, „Tajemnice przodków”, „Emocjonalne dziedzictwo” – wszystkie do wypożyczenia w Filii „Skorosze”. Zapraszamy do lektury. • ~MP
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    Tematyka książki skupia się wokół komun. Razem z autorką odwiedzamy różne miejsca, poznajemy komuny, które już nie istnieją i te, którym udało się przetrwać. Na przykład o komunach z lat sześ­ćdzi­esią­tych­ dowiadujemy się że: „ … były tak różne, jak to tylko możliwe – anarchistyczne, religijne, ekologiczne, terapeutyczne. Zakładano je w miastach, na wsiach, w autobusach, które wiecznie znajdowały się w drodze, i w futurystycznych kopułach, które budowano z odpadów na środku pustyni. (…) Składały się jednak z tych samych składników w rozmaitych proporcjach: marzenia o sprawiedliwości społecznej, harmonii z naturą, duchowości i miłości”. (s.26) • Z założenia miał to być idealny świat, gdzie króluje miłość i dobre relacje z drugim człowiekiem, każdy jest równy i wszystko jest wspólne. Na początku tak było, ale z czasem zaczęły pojawiać się rysy w tym utopijnym świecie. Podsumowując – nie powstał jeszcze świat, w którym nie ma pęknięcia. • ~EF
Ostatnio ocenione
1 2 3 4 5
...
19
  • Zapiski z Królestwa
    Rudzki, Przemysław
  • Mecze polskich spraw
    Szczepłek, Stefan
  • Grand Hotel Calciomercato
    Di Marzio, Gianluca
  • Nocami krzyczą sarny
    Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
  • Alchemia
    Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
  • Uwolniona
    Westover, Tara
kingalukawska27
monikap1
rzakrzewska2
am231
karolina.bylinska1
alexandralesnik
karinka1
joannaa.grabowska
kasiulka2715
proeko
markowska-wolert
rszust
kisielinski.marcin
jbakalarz
markrz21
samojedny
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo