Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Słupcy
[awatar]
Słupca MiPBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 63 275 15 77
Województwo: wielkopolskie
Powiat: słupecki
Adres: ul. Armii Krajowej 27
62-400 Słupca
E-mail: biblioteka.slupca@gmail.com

pn. 8.00-18.00
wt. 8.00-15.00
śr. 8.00-18.00
czw.8.00-15.00
pt. 8.00-18.00
sobota pracująca 15.04.2023 8.00-13.00

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
aneta91k
agu.m
sandra252
Izka
annaszrama
ivon077
jolanta5924
sebastian.christopher
ap892
a-mokrzycka
marcewo
biuro.ornatus
magda.koz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo