Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Publiczna im. J.Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim
[awatar]
Sępólno Krajeńskie BP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: 52 388 02 20
Województwo: kujawsko-pomorskie
Powiat: sępoleński
Adres: ul. Wojska Polskiego 22
89-400 Sępólno Krajeńskie
E-mail: kontakt@biblioteka-sepolno.pl

Wypożyczalnia i czytelnia dla dorosłych:
Poniedziałki: 12:00 - 20:00
Wtorki, czwartki i piątki: 09:00 - 17:00
Środy: 09:00 - 20:00
Soboty: nieczynne

Wypożyczalnia i czytelnia dla dzieci:
Poniedziałki: 12:00 - 20:00
wtorki, czwartki i piątki: 09:00 – 17:00
Środy: 09:00 - 18:00
Soboty: nieczynne

Biblioteka Publiczna im. Jarosława Iwaszkiewicza to gminna instytucja kultury, która tradycję(od 1946r)łączy z nowoczesnością. Posiada własny budynek po term­omod­erni­zacj­i usytuowany w pobliżu szkoły i przedszkola. Pomieszczenia są wygodne, jasne, estetyczne i przeznaczone dla różnych grup odbiorców. Układ pomieszczeń, ich wystrój i meble są funkcjonalne i optymalne: dla małych dzieci, dla młodzieży, osobne pomieszczenia do indywidualnej pracy, do korzystania z Internetu i komputerów, osobne czytelnie czasopism i zbiorów specjalnych, wygodne także dla seniorów czy matek z małymi dziećmi. Biblioteka jest przestrzenią publiczną, często czytelnie pełnią rolę świetlicy środowiskowej. Biblioteka dysponuje uniwersalnym księgozbiorem liczącym ponad 50 tys. książek, czasopismami, ostatnio uzupełniany o audiobooki, multimedia, zbiory regionalne.Ważnym wyposażeniem są komputery z dostępem do Internetu, tablety,urządzenia wielofunkcyjne, kamera,fotograficzne aparaty cyfrowe, ekrany, telewizory, sprzęt nagłaśniający i mikrofony.Potencjał biblioteki to kadra kompetentnych i wykształconych bibliotekarzy (7 osób), informatyk, księgowa i pracownik gospodarczy - zgrany zespół z konsekwencją realizuje wizję rozwoju biblioteki. Biblioteka jest czynna 5 dni w tygodniu, w tym dwa dni do godz.20.00. Partnerem biblioteki są wolontariusze oraz członkowie lokalnej koalicji. Biblioteka jest ich partnerem w szeregu inicjatyw, także społecznych. Wspó­łpra­cowa­liśm­y z:Towarzystwem Inicjatyw Twórczych ę, Ośrodkiem Karta w projekcie CATL oraz CEO w projekcie "Kulturalnie i obywatelsko" i zadanie w ścieżce filmowej pn. Piwnica wrażeń. Biblioteka ma doświadczenie w pozyskiwaniu dodatkowych środków finansowych z konkursów i grantów, prowadzi własną księgarnię, wynajmuje pomieszczenia. W ostatnich latach wydała kilka książek: monografię miasta pt."Dzieje Sępolna Krajeńskiego", baśnie dla dzieci, pamiętniki Janiny Komierowskiej, wiersze Teresy Fidery.

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
WiolettaLis
guanna5
mon.zak99
Roman.11
dorota-hochel
l.welka
weronika1983
oli1405
karolina141620
sylwia.koscianek1007
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo