Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejska Biblioteka Publiczna im. Stanisława Gabryela
[awatar]
Gorlice MBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 18 352 19 62
Województwo: małopolskie
Powiat: gorlicki
Adres: Jagiełły 1
38-300 Gorlice
E-mail: bibliotekagorlice@interia.pl

www.mbpgorlice.info/new/p,81,godziny-otwarcia

Najnowsze recenzje
1
...
6 7 8 9 10
  • [awatar]
    Gorlice MBP
    W książce Autobiografia na czterech łapach Dorota Sumińska opowiada historie swoich pradziadków, dziadków, rodziców i swoje. Burzliwe losy rodziny opisała w przystępny i ciekawy sposób, a do tego bardzo humorystycznie. • Niemal na każdej stronie czytelnik znajduje jakąś anegdotę związaną z rodem Sumińskich. Zagłębiając się w tę rodzinną sagę, poznajemy również pokolenia zwierzęcych towarzyszy rodziny. Ważni bohaterowie tej książki: krowa, wilczyca, kura, pies, kot, słoń... i wiele innych, byli dla Doroty Sumińskiej prawdziwymi przyjaciółmi od dziecięcych lat. Za każdym razem wzmianka o nich wywoływała uśmiech na mojej twarzy. No bo jak tu się nie śmiać, kiedy czytasz o szczurku, który podawał papierosy czy o żmijce, która razem z niemowlakiem spała w kołysce – bo tam miała najcieplej. • Takie i jeszcze więcej niesamowitych opowieści znajdziecie w tej książce.
  • [awatar]
    Gorlice MBP
    Ludwika Włodek – prawnuczka Jarosława i Anny Iwaszkiewiczów napisała własną historię rodu Iwaszkiewiczów. Odbyła liczne podróże do miejsc związanych z Iwaszkiewiczami, rozmawiała z osobami z bliższej i dalszej rodziny, czytała niepublikowane listy, wspomnienia i pamiętniki. Stworzyła przejmującą opowieść, miejscami tragiczną, miejscami zabawną, pełną anegdot nieznanych dotąd najwnikliwszym badaczom twórczości Iwaszkiewicza. • Autorka opowiada przedwojenne losy rodziny na Ukrainie, wraca do historii rodzinnych prababci Anny z Lilpopów, wspaniale opisuje mieszkańców Stawiska z czasów wojny i innych sławnych gości, opowiada także o losach rodziny w czasach PRL-u. • Książka zarówno dla entuzjastów Iwaszkiewicza, jak też jego przeciwników, dla miłośników historii, ale też dla wielbicie
Ostatnio ocenione
1 2 3 4 5 6 7
  • Japonia w sześciu smakach
    Świątek, Anna
  • Kim chcesz być?
    Gnatek, Paweł
  • Jutro przypłynie królowa
    Wasielewski, Maciej
  • Dziewczynka z parku
    Kosmowska, Barbara
  • Logistyka produkcji
    Łapuńka, Iwona
  • Wejdź na szlak!
    Kobylarczyk, Katarzyna
tudii
ewelina89kk
ryszardok
joanna21
leszek.gorlice
kinia846
lorelaj1112
elllaz
misiekunijny
szefklubu2003
barbarakus
krzysztof.boszkowicz
rapalabozena
matmal88
puszek
ajfon90
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo