Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Kwileckie Centrum Kultury i Edukacji oraz Biblioteka Publiczna w Kwilczu
[awatar]
Kwilcz CKIEoBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: 61 291 52 24
Województwo: wielkopolskie
Powiat: międzychodzki
Adres: ul. Kardynała Wyszyńskiego 25
64-420 Kwilcz
E-mail: bibliotek@ckie.kwilcz.pl

Poniedziałek: 9.00 - 17.00
Wtorek: 9.00 - 18.00
Środa 9.00 - 18.00
Czwartek: 9.00 - 18.00
Piątek: 9.00 - 17.00
Sobota: 9.00 - 13.00

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
karolina19
mariabilska
roman.p
lucked
paula9463
weronika.hellwich
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo