Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Miejska w Mrągowie
[awatar]
Mrągowo BM
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 89 743 34 62 ; 57 ; 58 ; 59
Województwo: warmińsko-mazurskie
Powiat: mrągowski
Adres: ul. Warszawska 26
11-700 Mrągowo
E-mail: biblioteka@mck.mragowo.pl

Wypożyczalnia dla Dorosłych: Poniedziałek - piątek 10.00 - 18.00
Sobota 10.00 - 14.00
Czytelnia dla Dorosłych: Poniedziałek, środa, piątek 8.00 - 16.00
Wtorek, czwartek 10.00 - 17.00
Sobota 10.00 - 14.00
Oddział dla Dzieci i Młodzieży: Poniedziałek - piątek 10.00 - 17.00
Sobota 10.00 - 14.00

Najnowsze recenzje
1
...
18 19 20
...
83
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Ciemność ogarnęła świat Nocnych Łowców. Chaos i destrukcja obezwładniają Nefilim ale Clary, Jace, Simon i ich przyjaciele łączą siły, żeby walczyć z największym złem, z jakim kiedykolwiek się zetknęli. Brat Clary Sebastian Morgenstern systematycznie usiłuje zniszczyć Nocnych Łowców. Posługując się Piekielnym Kielichem, zmienia ich w istoty z koszmaru, rozdziela rodziny i kochanków, powiększa szeregi swojej armii Mrocznych. Nic na świecie nie jest w stanie go pokonać… ale jeśli Clary i jej drużyna wyprawią się do królestwa demonów, mogą mieć szansę… Ludzie stracą życie, miłość zostanie poświęcona, cały świat się zmieni. Kto przeżyje w szóstej i ostatniej, wybuchowej części „Darów Anioła"? • US • [Link]
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    W tej wyjątkowej książce znajdziesz niemal wszystkie pytania dotyczące ludzkiego ciała, które zwykle zadają dzieci. Otwieraj okienka, by poznać odpowiedzi i dowiedzieć się więcej o tej fascynującej maszynie, jaką jest twój organizm. • US • [Link]
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Jak smakuje chmura? • Co by się stało z Ziemią, gdyby wpadła do czarnej dziury? • Dlaczego nie można się samemu połaskotać? • Dlaczego muzyka wesoła jest wesoła, a smutna - smutna? • Jak wygląda nic? • Po co żyjemy, skoro umieramy? • To pytania najbardziej wnikliwych filozofów, badaczy, obserwatorów zjawisk tego świata i wszechświata. To pytania dzieci. To Wielkie pytania małych ludzi. • Tylko dzieci i geniusze nie boją się zadawać najtrudniejszych pytań i dziwić zjawiskom, które uchodzą uwadze większości dorosłych - mówi w swojej nowej książce Wojciech Mikołuszko, autor bestsellerów "Tato, a po co?", "Tato, a dlaczego?". Tym razem mierzy się z 51 nowymi "Wielkimi pytaniami małych ludzi". Choć zadały je dzieci i czasami brzmią bardzo nie naukowo, każde z nich okazuje się kluczowe dla zrozumienia świata, w którym żyjemy. Nad odpowiedziami od wielu lat, a czasami od wieków głowią się najtęższe umysły ludzkości. Autor w pocie czoła przeszukuje książki, naukowe czasopisma, rozmawia z badaczami i popularyzatorami nauki, by udzielić jak najprawdziwszych i najbardziej aktualnych odpowiedzi. Nie ma dla niego pytań zbyt prostych, ani zbyt naiwnych. W każdym jest do odkrycia jakaś niezwykła, zaskakująca prawda. Dzięki temu książka Wojciecha Mikołuszki nie tylko zaspokaja dziecięcą ciekawość świata, ale wciąż na nowo ją rozbudza. • Joanna Rzezak, autorka ilustracji, opatrzyła tekst dodatkową, równoległą narracją, pełną przystępnych schematów i infografik, obrazkowych gier i zabaw. • US • [Link]
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Pomelo, filozofujący słoń mieszkający pod dmuchawcem, tym razem bierze na warsztat kolory i bawi się w skojarzenia. Niektóre przewidywalne, niektóre zaskakujące. A wraz z kolorami daje nam posmakować wielu nowych, fascynujących słów. Niebanalny tekst i pomysłowe ilustracje sprawiają, że książka może być intelektualno-estetyczną rozrywką tak dla trzylatka, jak i dla jego starszego rodzeństwa, rodz... • US • [Link]
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Dwoje dzieci, z których każde inaczej odczuwa potrzebę bycia z kimś i bycia samemu. Jedno spędza cały czas na dworze, drugie zamyka się w domu. Czy potrafią się spotkać? Czy mimo wszystko potrafią się razem bawić, wykraczając poza granice swojego świata, tego co znane i oswojone? • Po raz kolejny Pija Lindenbaum udowadnia, że posiada genialny zmysł dostrzegania dziecięcych emocji wszelkiego kalibru i relacji zachodzących w dziecięcym świecie. I co równie ważne – potrafi o nich prawdziwie i przekonująco opowiedzieć zarówno słowem, jak i obrazem. • US • [Link]
Ostatnio ocenione
1
...
111 112 113
...
119
  • Sztynort
    Liżewska, Iwona
  • Dawny Olsztyn w malarstwie, rysunku i grafice
    Kluk, Iwona B.
  • Olsztyn
    Achremczyk, Stanisław
  • Olsztyn w Wilnie
    Piotrowska, Helena
  • Olsztyn kocham
    Czerwony Tulipan
  • Fotograf przyjechał!
    Przypkowski, Jan
beata.e.duszynska
Katriina
elzbietanyga2
noni31
anetab01
asja561
wolosz.roman
ewolek1
DorisP
aniacyganka
mmm
Olsztyn MBP
Keith
Wyborcy.PISu
wojciech
kamilatocek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo