Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Miejska w Mrągowie
[awatar]
Mrągowo BM
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 89 743 34 62 ; 57 ; 58 ; 59
Województwo: warmińsko-mazurskie
Powiat: mrągowski
Adres: ul. Warszawska 26
11-700 Mrągowo
E-mail: biblioteka@mck.mragowo.pl

Wypożyczalnia dla Dorosłych: Poniedziałek - piątek 10.00 - 18.00
Sobota 10.00 - 14.00
Czytelnia dla Dorosłych: Poniedziałek, środa, piątek 8.00 - 16.00
Wtorek, czwartek 10.00 - 17.00
Sobota 10.00 - 14.00
Oddział dla Dzieci i Młodzieży: Poniedziałek - piątek 10.00 - 17.00
Sobota 10.00 - 14.00

Najnowsze recenzje
1
...
35 36 37
...
83
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Dzieci często zadają pytania mające naturę pytań filozoficznych. Dlaczego ludzie umierają? Dlaczego muszę słuchać rodziców? Dlaczego na świecie są wojny? Wobec takich pytań dorośli niejednokrotnie czują się bezradni. Nie wiedzą, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi na trudne tematy, co im odpowiadać. Bo też czy istnieją jednoznaczne odpowiedzi? Seria DZIECI FILOZOFUJĄ skonstruowana jest w formie rozmowy dzieci i dorosłych. Wykorzystując naturalną prostotę dziecięcych pytań i odpowiedzi, książki te otwierają drzwi do odwiecznych filozoficznych problemów, takich jak znaczenie życia, etyka, emocje, tożsamość czy świadomość. Każdy tom zawiera sześć ważnych pytań. Każde pytanie prowadzi do sześciu możliwych odpowiedzi, których mogłoby udzielić dziecko. Z kolei każda odpowiedź prowadzi do kilku nowych pytań, które w jakiś sposób podważają wcześniejszą odpowiedź. A wszystko to w odniesieniu do codziennego życia dziecka. Char­akte­ryst­yczn­e ilustracje oparte na koncepcji żartu rysunkowego pomagają spojrzeć na omawiany problem w sposób humorystyczny, delikatny, poetycki czy nawet nieco wywrotowy – wszak myślenie to świetna zabawa! Pytania w tomie DOBRO I ZŁO, CO TO TAKIEGO?: Co możesz kraść jedzenie? Czy musisz być miły dla innych? Czy zawsze powinieneś słuchać rodziców? Czy powinieneś zawsze wszystko mówić? Czy zawsze powinieneś robić to, na co masz ochotę? Czy powinieneś pomagać innym? • www.xiegarnia.pl • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Dowcipna i mądra opowieść o tym, jak różnić się mogą nasze sensy życia. Do czytania samodzielnie lub całą rodziną. • Polecamy również dwie inne opowieści o mrówkojadzie i orzesznicy: „Dziwne zwierzęta" oraz „Inna podróż". • [Link] • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    O siedmiu młodych rycerzach siedem historii na siedem dni tygodnia. Lub, jak kto woli, do przeczytania jednym tchem! • Od stuleci znane są legendy o wielkich rycerzach - Arturze, Jerzym czy Tristanie. Ale oni też byli kiedyś dziećmi i zanim dokonali czynów, które przyniosły im sławę, trenowali rycerski fach ćwiczebnymi mieczami na zabawkowych smokach. I już wtedy zdarzało im się, zupełnie niespodziewanie, stanąć oko w oko z prawdziwym smokiem. Jak sobie wówczas radzili? • [Link] • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Bolusiowi urodził się braciszek. Boluś chciał. No i ma. Braciszek całymi dniami ssie smoczek. A Bolusiowi nawet nie wolno spróbować. Ma już dość braciszka. Wolałby smoczek. • Obrazkowa trylogia o upartym prosiaczku Bolusiu należy do wpółczesnej szwedzkiej klasyki książek dla dzieci. Barbro Lindgren, tegoroczna laureatka Nagrody im. Astrid Lindgren (ALMA), którą znamy z książeczek o Maksie, oraz genialnie rysujący emocje Olof Landström niejednego rozbawią do łez swoim portretem dwulatka. • [Link] • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Sonia ma nową przyjaciółkę, Celestynę. Celestyna mieszka w innym domu i Sonia idzie dziś do niej w odwiedziny. Będzie tam spała! Obie bardzo się na to cieszą. Ale w domu Celestyny jest inaczej niż u Soni. Inaczej pachnie, jedzenie jest jakieś dziwne, a pies dość wstrętny. Czy Soni w ogóle uda się tu zasnąć? • Pija Lindenbaum jest wnikliwą obserwatorką niearanżowanych przez dorosłych dziecięcych zabaw i dziecięcego sposobu myślenia. Swoje spostrzeżenia potrafi genialnie przelać na papier – powstaje oszczędna w słowach, ale jakże pełna znaczeń opowieść, której drugim głosem są pełne niezwykłych barw i zabawnych szczegółów ilustracje. Nic dziwnego, że dzieci odnajdują w jej książkach swój świat! • [Link] • US
Ostatnio ocenione
1
...
112 113 114
...
119
  • Atlantyda Północy
    Brakoniecki, Kazimierz
  • Cień wiatru
    Ruiz-Zafon, Carlos
  • Dar języków i inne przejęzyczenia
    Więcek, Mariusz
  • Pojedynek z Syberią
    Koperski, Romuald
  • Elementarz
    Falski, Marian
  • Ogród letni
    Simons, Paulina
beata.e.duszynska
Katriina
elzbietanyga2
noni31
anetab01
asja561
wolosz.roman
ewolek1
DorisP
aniacyganka
mmm
Olsztyn MBP
Keith
Wyborcy.PISu
wojciech
kamilatocek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo