Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Ośrodka Kultury im. Cypriana Kamila Norwida
[awatar]
Kraków OKN
Rodzaj: Inne biblioteki
Telefon: 12 644 27 65 w.46
Województwo: małopolskie
Adres: os. Górali 5
31-959 Kraków
E-mail: biblioteka@okn.edu.pl

poniedziałek: nieczynne
wtorek: 13:30-18:30
środa: 10:00-15:00
czwartek: 13:30-18:30
piątek: 10:00-15:00
sobota, niedziela: nieczynne

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
aleq
zibiharm
arus1415
a.samek50
Lea
janusz.palarz
maciej.ladynski
gkazior
djloj
ewamariakaczor
krawczyk.agnieszka
aga_poradzisz
angeliczka4414
pelka.joasia
jola.grabska
irenastelmach53
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo