Członkowie grupy Mlodziezowe
  • [awatar]
    grejfrutoowa
       
    Właściciel
    Data dołączenia:
    11.08.2015 13:28
  • [awatar]
    usunięte konto
       
     
    Data dołączenia:
    02.04.2017 22:05
  • [awatar]
    usunięte konto
       
     
    Data dołączenia:
    21.05.2017 00:19
  • [awatar]
    D_Nika
       
     
    Data dołączenia:
    25.04.2016 18:58
  • [awatar]
    Dakota
       
     
    Data dołączenia:
    13.09.2015 09:34
  • [awatar]
    Gosska
       
     
    Data dołączenia:
    02.01.2016 14:34
  • [awatar]
    haomi
       
     
    Data dołączenia:
    01.08.2017 16:05
  • [awatar]
    isabelczyta
       
     
    Data dołączenia:
    18.08.2015 09:07
  • [awatar]
    j.fratczak
       
     
    Data dołączenia:
    23.04.2019 21:27
  • [awatar]
    Katherine_Parker
       
     
    Data dołączenia:
    16.02.2016 10:09
  • [awatar]
    lukasz.jakubowski.1984
       
     
    Data dołączenia:
    05.01.2018 08:20
  • [awatar]
    mademoiselle_poo
       
     
    Data dołączenia:
    21.10.2018 18:07
  • [awatar]
    Misieczka
       
     
    Data dołączenia:
    15.08.2015 13:59
  • [awatar]
    na_czyta
       
     
    Data dołączenia:
    28.05.2021 08:55
  • [awatar]
    Olciaczar
       
     
    Data dołączenia:
    15.08.2015 13:54
  • [awatar]
    pawelkwas
       
     
    Data dołączenia:
    26.05.2016 23:26
  • [awatar]
    PolandMichal
       
     
    Data dołączenia:
    07.09.2016 19:54
  • [awatar]
    Randaksela
       
     
    Data dołączenia:
    08.05.2016 17:25
  • [awatar]
    tygrysica
       
     
    Data dołączenia:
    04.09.2015 22:28
  • [awatar]
    Weronika_Ignaciuk
       
     
    Data dołączenia:
    23.08.2015 00:09
1 2
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo