Członkowie grupy Fantastyczni
  • [awatar]
    Laluna
       
    Właściciel
    Data dołączenia:
    27.10.2013 18:28
  • [awatar]
    usunięte konto
       
     
    Data dołączenia:
    21.05.2017 00:18
  • [awatar]
    albertmika
       
     
    Data dołączenia:
    06.10.2014 17:21
  • [awatar]
    Amaura
       
     
    Data dołączenia:
    02.02.2021 13:04
  • [awatar]
    darusia195
       
     
    Data dołączenia:
    14.04.2014 13:24
  • [awatar]
    dogs50055
       
     
    Data dołączenia:
    22.07.2014 15:11
  • [awatar]
    Ewa
       
     
    Data dołączenia:
    30.10.2013 17:42
  • [awatar]
    Gosska
       
     
    Data dołączenia:
    02.01.2016 14:36
  • [awatar]
    grejfrutoowa
       
     
    Data dołączenia:
    23.08.2015 11:12
  • [awatar]
    IwonaCh
       
     
    Data dołączenia:
    23.11.2014 20:35
  • [awatar]
    j.fratczak
       
     
    Data dołączenia:
    23.04.2019 21:25
  • [awatar]
    justyna.muszynska.52
       
     
    Data dołączenia:
    29.12.2014 21:43
  • [awatar]
    k_oleksy96
       
     
    Data dołączenia:
    02.04.2014 19:38
  • [awatar]
    kara.medrala
       
     
    Data dołączenia:
    24.08.2016 15:54
  • [awatar]
    Karo0604
       
     
    Data dołączenia:
    26.09.2014 13:48
  • [awatar]
    Karolus
       
     
    Data dołączenia:
    26.11.2014 17:39
  • [awatar]
    lukasz.jakubowski.1984
       
     
    Data dołączenia:
    03.01.2018 15:42
  • [awatar]
    maciekdybala9053
       
     
    Data dołączenia:
    24.02.2015 16:26
  • [awatar]
    Maemi
       
     
    Data dołączenia:
    21.01.2014 01:01
  • [awatar]
    Markus
       
     
    Data dołączenia:
    30.10.2013 13:15
1 2
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo