Zbiory biblioteki Rzeszów WiMBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Książki dla dzieci
Drzewo Hegarty, Pat Teckentrup, Britta
Hegarty, Patricia
Gdy lew się wybiera do fryzjera Zych, Katarzyna Grech, Natan
Gerda Kavecký, Peter
Jestem dzieckiem książek Winston, Sam Jeffers, Oliver
Pszczoła Hegarty, Patricia Hegarty, Pat
Teckentrup, Britta
Rośnij w górę Schamp, Tom
Baśnie nie tylko o krasnoludkach Pacei, Cristina
Czaro-statki i paro-dzieje Pawlak, Paweł
Skarbnica bajek na dobranoc Kwietniewska-Talarczyk, Marzena
Chłopiec, który hodował smoki Shepherd, Andy
2. Książki dla dzieci
Zabawy dzidziusia Wasilewicz, Grażyna
Czego uszy nie widzą Tyszka, Agnieszka
Koszmarny Karolek i klątwa kanibala Simon, Francesca
Kuba i Kanga Dubosarsky, Ursula
Las złamanych serc Samojlik, Tomasz
Marcelka i szkolne sprawy Pałasz, Marcin
Jesień na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
Wszyscy ziewają Bijsterbosch, Anita
Przed twoim urodzeniem Ghislain, Marie
Pora na kalafiora Nowak, Małgorzata Dudek, Agata
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek Bednarek, Justyna
3. Książki dla dzieci
O czym myślisz? Wechterowicz, Przemysław
Obrazki maluszka Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski
Ja wielkolud, ty kruszynka ĽArronge, Lilli
Krasnoludki Szymanowicz, Maciej
Gdy przychodzi wieczór Clima, Gabriele
Pomelo rośnie Bădescu, Ramona
Elmer McKee, David
Która godzina? Moost, Nele
Emocjonalki Parcheta-Kołoszuk, Małgorzata
Czerwone krzesło Maleszka, Andrzej
Jak to działa? Zarawska, Patrycja
Powiedz mi, skąd się biorą dzieci Amiot, Karine-Marie Della-Malva, Eleonore
Dzieci świata Beaumont, Emilie Guilloret, Marie-Renée.
O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek Olejarczyk, Asia
Feluś i Gucio idą do przedszkola Kozłowska, Katarzyna
Wielka księga robali Zommer, Yuval
Karolcia Krüger, Maria
Proszę mnie przytulić Wechterowicz, Przemysław
Baśniobór Mull, Brandon
Ciało-śmiało Taylor, Sonya Renee
Kicia Kocia gotuje Głowińska, Anita
Nie płacz, króliczku Mühle, Jörg
Lokomotywa Tuwim, Julian
Trzymaj mnie mocno Chapman, Jane
Brzechwa dzieciom Brzechwa, Jan
Pszczoły Socha, Piotr Grajkowski, Wojciech
Rany Julek! Frączek, Agnieszka
Jak to działa? Rudź, Przemysław
Najciekawsze bajki przedszkolaka Antosiewicz, Agnieszka Zagnińska, Maria
4. Książki dla dzieci
Rok na targu Richter-Magnuszewska, Jolanta
Mądre bajki Antosiewicz, Agnieszka
Bajki czytamy sami Rojek, Beata
Zasmarkana bajka Tóth, Krisztina
Weronika ma chomika Drabik, Wiesław
Bajki rosyjskie Puškin, Aleksandr Sergeevič Puszkin, Aleksander
Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach Ryrych, Katarzyna Beręsewicz, Paweł
Kosmowska, Barbara
Cesarz, Wojciech
Terechowicz, Katarzyna
Nela na kole podbiegunowym Nela, mała Reporterka
Basia Stanecka, Zofia
Pszczoły Socha, Piotr Grajkowski, Wojciech
Garść radości, szczypta złości Tomaszewska, Jovanka Kołyszko, Wojciech
5. Książki dla dzieci
Pucio Galewska-Kustra, Marta
Mikołajek Goscinny, René
Witaj Karolciu Krüger, Maria
Elementarz Falski, Marian
Tupcio Chrupcio Casalis, Anna
Mój tato szczęściarz Papuzińska, Joanna
Pippi Pończoszanka Lindgren, Astrid
Franklin Bourgeois, Paulette
Jak powstał garb wielbłąda Kipling, Rudyard
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo