Zbiory biblioteki Tyczyn MiGBP
Trudne tematy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Toksyczni ludzie Glass, Lillian
Związki i rozwiązki miłosne Grochola, Katarzyna Wiśniewski, Andrzej
Jak żyć długo i zdrowo Tombak, Mihail Borisovič
Wybrane zjawiska powodujące zagrożenia społeczne Nowak, Anna
Narkotyki w szkole i w domu Moneta-Malewska, Maria
5 prostych sposobów radzenia sobie z lękiem Bandelow, Borwin
100 sposobów na odporność Haigh, Charlotte
Wolę umrzeć, niż przytyć
Uzależnieni Burton-Phillips, Elizabeth
Pod skorupą milczenia Juszczyszyn, Lesław
Co wolno dziecku Herbert, Martin
Co wciąga twoje dziecko? Więczkowska, Małgorzata
2.
Alfabet dziecka poszukującego Gąsiorek-Drzymała, Dorota
Autoterapia Kulejewska, Ewa
Blaski i cienie życia małżonków Borys, Bogusław
Blisko, nie za blisko Droździak, Paweł Mazurowska, Renata
Życie po piciu Bosowska, Katarzyna
Zespół dziecka maltretowanego Médecins du Monde Fundacja Dzieci Niczyje
Powstać z popiołów Gladwin, Peter Greenough, Jan
Życie mimo wszystko Christiane, F. Vukovic, Sonja
Żylaki i inne choroby żył Noszczyk, Wojciech
Zasady rodzicielstwa Templar, Richard
Dziecięce lęki Shaw, Mary Ann
Dzieci pełne złości Brazelton, Thomas B. Brazelton, T. Berry
Sparrow, Joshua D.
3.
Ślady małych stóp na piasku Julliand, Anne-Dauphine
Bez rąk, bez nóg ,bez ograniczeń Nick Vujicic
Czy można żyć 150 lat? Tombak, Michał Tombak, Mihail Borisovič
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały Faber, Adele Mazlish, Elaine
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców Steede, Kevin
Krioterapia Kołba, Zbigniew
Prosta droga do zdrowia Korżawska, Stefania
Cztery kroki do zdrowia Korżawska, Stefania
Człowiek umiera tylko raz Norkowski, Jacek Maria
Trening szczęścia
4.
Niechciana prawda Kołakowska, Agata
Kieruj swoim życiem Dyer, Wayne W.
Pokochaj siebie Dyer, Wayne Walter
Kurs szczęścia Pawlikowska, Beata
Trening szczęścia Pawlikowska, Beata
Księga kodów podświadomości Pawlikowska, Beata
Szału nie ma, jest rak Kaczkowski, Jan Jabłońska, Katarzyna
Zamień chemię na jedzenie Bator, Julita
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo